בבריכה בכוכב יאיר יתקיים אירוע מחאה נגד אפליית משפחות ערביות

לפני ארבע שנים הגיש ד"ר אחמד מנסור, באמצעות האגודה לזכויות האזרח, עתירה נגד המועצה המקומית צור יגאלכוכב יאיר, והעמותה המפעילה את הקאנטרי קלאב בכוכב יאיר, לאחר שנדחתה בקשתו לרכוש מנוי עבור משפחתו המתגוררת בטירה, בשל היותו ערבי.

2017-10-21_212542

בחודש שעבר, דחה בית המשפט המחוזי את העתירה, ואישר לקאנטרי קלאב למכור תשעים אחוזים מהמנויים לתושבי היישוב, ואת עשרת האחוזים הנותרים להציע לתושבי היישובים הסמוכים, כולל טירה, אבל עם אפשרות להעדיף מנויים משנת הפעילות הקודמת. כלומר: יהודים בלבד.

בפרוטוקול שנחשף מישיבת המועצה המקומית בכוכב יאיר, התבטאו פוליטיקאים בגזענות גלויה: "מה שמבריח את התושבים זה לא מחיר המינוי, זה הערבים. באנו לגור ביישוב קהילתי. נהיה גזעניים או לא, זה לא משנה, העובדות הן שתושבי היישוב עוזבים את המתנ"ס בגלל ילדי הערבים".

מתנועת עומדים ביחד נמסר "בריכה ליהודים בלבד היא לא דבר שאנחנו מוכנים לעבור עליו בשתיקה. במקום בריכה ליהודים בלבד אנחנו רואים חשיבות דווקא בשימוש משותף והוגן במרחבים הציבוריים, וקוראים להנהלת הקאנטרי קלאב ולמועצה האזורית לחזור בהן מהמדיניות הגזענית ולאפשר חיים משותפים ומרחבים משותפים לכולנו".

מעגל המשולש והשרון של "עומדים ביחד" מזמין לבילוי צהריים משפחתי יהודיערבי ביום שישי הקרוב, 27 באוקטובר, בשעה 14:00. מהתנועה נמסר "נקיים אירוע מחאה נגד הגזענות הבוטה בדשא שבכניסה לבריכה בכוכב יאיר. נביא בריכות מתנפחות, נארגן פעילויות לילדים, נשחק, נשב ונאכל ביחד, אולי אפילו נשיר, נקשיב לדוברים שיבואו לדבר איתנו ונראה לאנשי הבריכה שביחד יותר כיף".

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/782751521911708