בבאר-שבע תתקיים סדנת פעילים על חופש המחאה והזכות להפגין

בבארשבע תתקיים מחר (שני) סדנת פעילים על חופש המחאה והזכות להפגין. זהו מפגש הכשרה לפעילות ופעילים בנושא זכויות בזמן הפגנה ומעצר. הסדנא תתקיים החל מהשעה 18:45 במולתקאמפגש, רחוב השלמה המלך 7, באר שבע.

2016-11-27_211441

בתכנית: מופיד אבו סוילם (פורום דוקיום בנגב) דברי פתיחה, הייחוד של הנגב – קשיים וחסמים למימוש חופש המחאה באזור. החל מ-19:20 עו"ד שרונה אליהו חי מהאגודה לזכויות האזרח, תשוחח כל מה שצריך לדעת על מה זו הפגנה ומהי הפגנה ברישיון? איך להוציא רישיון להפגנה? במה המשטרה יכולה להתנות את הרישיון? מה קורה אם מקבלים "שיחות איום" מהמשטרה ומקבלים זימון לחקירה? מה מותר ומה אסור למפגינים ומפגינות בזמן ההפגנה? מתי למשטרה יש סמכות לפזר את ההפגנה? אופן פיזור ההפגנה מהו שימוש ב"כוח סביר" כלפי מפגינים ומפגינות?


בשעה 20:00 אלמה ביבלש מהקרן למגיני זכויות אדם, תדבר כל מה שצריך לדעת על זכויות בזמן מעצר הבדל בין עיכוב למעצר, תנאי שחרור ממעצר והמשמעות של חתימה עליהם, התנהגות זהירה ואחראית במעצר וחקירה, התייעצות עם עו"ד, שימוש בזכות השתיקה, הפרת זכויות במעצר, זכויות נשים וקטינים במעצר והתנהלות פעילים ופעילות בשטח כדי לסייע לשחרור מהיר של פעילים/ות כולל איסוף ראיות ועדויות והעברתן באופן יעיל. כללי זהירות בפרסום והפצה של חומרים. התמודדות עם חשיפה לאלימות ותמיכה וסולידריות עם עצורים.

האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1732093653780516