באשקלון מתנגדים להענקת "פרס קצא"א"

 

סיעת "אשקלון המתחדשת" מתנגדת להשתתפות קצא"א בטקס הנעילה של פסטיבל הסרטים "עין יהודית" באשקלון, הצפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב (30 באוקטובר), במכללת אשקלון. בטקס אמור מנכ"ל קצא"א להעניק את "פרס קצא"א לסרט הזוכה בפסטיבל. ברשימה הסבירו כי מתחם קצא"א (קו צינור הנפט אילת- אשקלון) באשקלון כולל 4,000 דונמים הכפופים לחוק מיוחד, "חוק הזיכיון", "המייצר למעשה איזור אקס- טריטוריאלי, שאיננו כפוף לחוק התכנון והבנייה. חוק הזיכיון חוקק בשנות ה- 60, על מנת להגן על השותפות האסטרטגית בין ישראל למשטר השאה באיראן". ניסיון יחיד לשנותו, ב- 2005, עלה בתוהו. בין היתר אפשר מצב דברים זה להעביר את חוות הגז בפי גלילות לאשקלון וכיום מאוחסנת שם כמות הגדולה פי שלושה מן הכמות שאוחסנה בפי גלילות, בזמנו ומתקיים מילוי בלוני גז, המהווים סכנה עצומה.
 
לפני כשנתיים הגיעה עיריית אשקלון להסכם סודי עם קצא"א, המגדיר העברת כספים מן החברה לעיריית אשקלון, בתמורה לאי ביטול "חוק הזיכיון", המעניק לקצא"א מעמד אקס- טריטוריאלי.
סיעת "אשקלון המתחדשת" תלווה את האירוע במיצג "ברוכים הבאים לסרט: כשההון של קצא"א פגש את השלטון", במסגרתו תתקיים חתונה סמלית בין קצא"א ובין עירית אשקלון ומשרד התשתיות. זאת בנוסף לפעילויות אחרות שנעשו על ידה, כולל הענקת "פרס תושבי אשקלון" למנכ"ל קצא"א, יאיר וידה, הכולל את הביטול הסמלי של חוק הזיכיון.
 
סיעת "אשקלון המתחדשת" מתייחסת במצע שלה לקצא"א ובין היתר תובעת את ביטול חוק הזיכיון, ירסום ההסכם הסודי עם החברה והכפפתה לפיקוח מוסדות התכנון בישראל. אבי דבוש, מסיעת "אשקלון המתחדשת" מסר: "יש יותר מטעם לפגם שחברה הפוגעת בבריאות תושבי אשקלון והאזור והמסכנת מאות אלפי תושבים, מקבלת במה ציבורית בפרוטות ונותנת חסות לאירוע תרבות חשוב. הפרס היומיומי של חברת קצא"א לתושבי אשקלון הם עשרות אלפי טונות של גז, סולר, נפט גולמי וכימיקלים, מאות מטרים מבתי התושבים. את הכסף צריכה החברה להשקיע בעשייה לצמצום הפגיעה הבריאותית והבטיחותית ולפיזור מוקדי הסיכון".