באו"ם דורשים הפסקת אש כי בלעדיה לא ניתן לסייע לתושבי רצועת עזה

נציב הפליטים העליון של האו"ם, פיליפו גרנדי, קרא הבוקר (ראשון) להפסקת אש ברצועת עזה, כי זו הדרך היחידה להבטיח את העברת משלוחי הסיוע ההומניטרי לתושביה. גרנדי הדגיש כי הפסקת האש תאפשר גם לשחרר חטופים ישראלים נוספים ולעצור את "ההרג שממדיו הרסניים" בעזה. לפי הערכות האו"ם, כ-80% מ-2.2 מיליון תושבי עזה נעקרו מבתיהם מתחילת המלחמה.

גם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שב אתמול ודרש ההפסקת אש והוסיף שמספר עובדי האו"ם ברצועת עזה שנהרגו מהפצצות צה"ל מאז תחילת המלחמה שנהרגו היא חסרת תקדים בתולדות הארגון הבינלאומי. לפי גוטרש, עד כה נהרגו במלחמה 136 עובדי או"ם, ורוב עובדי האו"ם ברצועה נאלצו להימלט מבתיהם. בנוסף הדגיש גוטרש כי האופן שבו ישראל מנהלת את המתקפה מקשה באופן משמעותי על חלוקת סיוע הומניטרי ברצועה, וציין כי סיוע אפקטיבי לאוכלוסייה בעזה ייתכן רק אם יובטח שלומם של אנשי האו"ם.

יצוין שמשרד הבריאות הפלסטיני הודיע ביום שישי כי 20,057 תושבי עזה נהרגו מאז פרוץ המלחמה. על פי המשרד, 53,320 נוספים נפצעו. מדובר באחוז מהאוכלוסייה הפלסטינית המתגוררת ברצועה. בהודעה צוין כי בשל המשך הלחימה והמספר הגבוה של נעדרים, שלפי ההערכות קבורים מתחת להריסות בניינים, לא ניתן לספק מספר מדויק של הרוגים. עוד צוין בהודעה כי יותר משני-שלישים מההרוגים הם נשים, בני נוער וילדים.

כמו כן, בסוף השבוע האחרון ארגון הבריאות העולמי הודיע כי בצפון רצועת עזה לא נותרו בתי חולים מתפקדים בגלל מחסור בדלק, בצוות ובאספקה. "למעשה לא נותרו בתי חולים מתפקדים בצפון", אמר ריצ'רד פיפרקורן, נציג הארגון בעזה ובגדה המערבית. "בית החולים אל-אהלי היה האחרון אבל כעת הוא מתפקד באופן מינימלי".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/126248