ארה"ב תפתח שגרירות בקובה; נבחרת ישראל בכדורסל תקיים משחק אימון מול הנבחרת הקובנית

נשיא ארה"ב ברק אובמה הכריז היום (רביעי) על פתיחת שגרירויות רשמיות בהוואנה ובוושינגטון. ההצהרה תסמן צעד חשוב לקראת הסרת החרם על קובה. בהודעה שפרסם הבית הלבן נמסר כי הנשיא אובמה יכנס מסיבת עיתונאים בה יכריז על המהלך הצפוי. כשגם שר החוץ ג'ון קרי, השוהה כעת בווינה לצורך קיום המו"מ הגרעיני עם אירן, יגיב על ההתפתחות. רק לפני כחצי שנה הודיעו נשיא ארה"ב ומקבילו הקובני, ראול קסטרו, על חידוש הקשרים בין שתי המדינות שארך 55 שנים. במהלך השיחות הצהיר אובמה כי האמברגו האמריקני על האי הסוציאליסטי לא היה יעיל. טיסות ישירות בין המדינות וקשרים כלכליים נוספים נוצרו בחודשים האחרונים.

 

שינוי יחסה של ארה"ב כלפי קובה השתנה, אבל ממשלת ישראל מסרבת ללכת בעקבות ושינגטון ולפתוח בערוצי תקשורת עם קובה. יחד עם זאת, שנבחרת כדורסל ישראלית מיוחדת, שתורכב ברובה מבוגרי נבחרות העתודה של השנים האחרונות, תקיים מפגש ראשון מול הנבחרת הקובנית – לראשונה משנת 1986.

2015-07-01_194504

נבחרת העתודה של ישראל (צילום: איגוד הכדורסל)

באיגוד הישראלי לכדורסל קיבלו הזמנה לאירוח של שלושה משחקים בפנמה במהלך חודש אוגוסט הקרוב בו היא תפגוש למשחק היסטורי את קובה. הקהילה יהודית בפנמה היא זו שיזמה את ההזמנה המיוחדת. מארגני הטורניר המיוחד צפויים לשאת בעלות האירוע.