ארגון המורים מחריף את העיצומים בדרישה לחתום על הסכם קיבוצים: לא מוסרים ציונים

ארגון המורים החליט אתמול (רביעי) להחריף את העיצומים במסגרת המאבק לחתימה על הסכם הקיבוצי החדש. "אין למסור ציונים מכל סוג שהוא, בכל מקצוע ומקצוע, ציוני מבחנים, מגן בית ספרי ועוד, לשום גורם – לתלמידים, להורים, למחנכים, למנהלים, לרשתות בית ספריות, למשרד החינוך ולעיריות", כתב יו"ר ארגון, רן ארז, לחבריו.  ביום שישי האחרון הודיע ארז לראשי משרדי החינוך והאוצר על נקיטת הצעדים הארגוניים החל מתחילת השבוע.

באגרת ששיגר ארז לחברי ארגונו נאמר "אחרי כשנה וחצי של מו"מ על הסכם קיבוצי חדש לתוספות שכר ולשיפור תנאי העבודה למורים בחינוך העל-יסודי, הושג, ערב שנת הלימודים תשפ"ד, מתווה כלכלי כמסגרת להסכם שכר חדש, תוך התחייבות שעד ה-1 בדצמבר 2023 ייחתם הסכם בו ייכללו כל סעיפי התביעות שלנו, שהיו ידועות לאנשי משרד האוצר ומשרד החינוך מהישיבות הרבות שהתקיימו קודם לכן. מאז לא הצלחנו להתקדם אף לא בסעיף אחד, ולא סוכם שום דבר – תוך סחטנות מצד נציגי האוצר באגף הממונה על השכר, המנצלים לכאורה את מצב המלחמה. הם משוכנעים שהמורים, שהינם עובדים עם מצפון ואחריות מקצועית, לא ישבתו בתקופה זו".

לדברי ארז "את ניצול המצב הזה הם מלווים באיומים על כך שיקזזו את המקדמות אם לא נסכים, שינכו 30% מהשכר עבור חודש אוקטובר ונובמבר – בשל כך, שלדעתם, לא עבדנו מספיק באותה התקופה, ובשל כך שסירבנו לעבוד בחופשת חנוכה – ולאחרונה אף ביטול המתווה של שריון עלויות ההסכם הקיבוצי והעברת הכסף לטובת המדינה ולצורך מימון תוספות השכר ולכאורה לצורך כיסוי תוספות השכר אותן הם מתכננים לרשתות החרדיות. הם לא מסתפקים באיומים אלו, אלא מנסים ליצור הפרד ומשול בין ציבורים שונים בחינוך העל-יסודי. הם מתנים כל הסכמה לתשלום למורים בפגיעה בביטחונם התעסוקתי והכלכלי של המורים והמנהלים על-ידי פירוק העבודה המאורגנת והכנסת חוזים אישיים למערכת החינוך חוזים המחלישים מאוד את מעמד המורים. זו לא הגזירה היחידה. יש גזרות נוספות, כגון קיצור הליך הפיטורין, מתן מעמד למנהל בפיטורי מורה, פתיחת קורסים אקדמיים באוניברסיטה במקום בחינות בגרות, פגיעה באוניברסליות (אחידות תעודת הבגרות) ויצירת מעמדות בין תלמידים בבתי הספר".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/127968/