אסיפת עובדי מעברי הגבול תשבש את הטיסות בנתב"ג ביום א' הקרוב

ועד עובדי מעברי הגבול הודיע כי בכוונתו לכנס אסיפת עובדים בנתב"ג ביום ראשון בלילה, על רקע הכנסת עובדי כוח אדם בשבוע האחרון בעוד רבים מעובדי היחידה נותרו בחופשה כפויה (חל"ת) על רקע משבר הקורונה. אסיפת העובדים שאושרה על ידי הסתדרות עובדי המדינה עשויה ליצור שיבושים בטיסות. בוועד קוראים גם לאיוש תקנים פנויים בנתב"ג על רקע העומסים הכבדים שנרשמו בו מדי יום.

לוח ההמראות בנתב"ג (צילום: נתב"ג)

"בחודשים האחרונים, מאז חזרת נתב"ג לפעילות התרענו כי אם לא יחזירו עוד עובדים מהחופשה ויעבירו אותם לנתב"ג, ובמקביל יוסיפו לעובדי חצי משרה שעות נוספות, לא נוכל לעמוד במשימות שהטילו עלינו", מסרה יושבת ראש הוועד, שני שבתוב לאתר ההסתדרותי "דבר". "משימות כמו: טיפול במסורבי כניסה, תשאול קפדני של נוסעים, מילוי טפסי משרד הבריאות, פיקוח הדוק על המכונות הביומטריות, מתן קנסות למפרי בידוד – לא יבוצעו כמו שצריך. לצערנו הרב, ההנהלה בחרה לתגבר את המשמרות בעובדי חברות כח אדם", הדגישה.

לדבריה, בשעה שהנהלת מעברי הגבול מכניסה עובדי קבלן לנתב"ג, עובדי יחידות אחרות כגון אשכול אילת, אכיפה וזרים, ולשכות מנהל האוכלוסין מצויים עדיין בחופשה כפויה בעקבות משבר הקורונה. בוועד מדגישים כי עובדי כח האדם לא עברו את ההדרכות המתאימות כך שאינם תורמים להורדת הצפיפות והסכנה הבריאותית עדיין קיימת. עוד מסרה שבתוב כי "עובדי מעברי הגבול הם מקצועיים, מתמצים בנהלים ועברו את ההדרכות התאימות. לצערי, מפקירים את בריאות הציבור, רק כדי לא לתת לנו עבודה נוספת ולא להחזיר עובדים שלנו שסתם יושבים בבית".