בירושלים יפגינו נגד נתניהו ויציינו חצי שנה למחאה; עצרת בצומת כוכב יאיר

בירושלים יפגינו מחר (מוצ"ש) ויציינו חצי שנה למחאה נגד בנימין נתניהו וממשלתו הימנית. תנועות המחאה מסרו "נציין חצי שנה למחאת בלפור בצעדת ענק מגשר המיתרים בירושלים.

בזכות הנחישות. בזכות הדבקות במטרה. בזכות האנשים האמיצים ברחובות. בזכות האמונה. הצלחנו לעורר תקווה בלבבות של מיליונים אזרחים. המאבק הנחוש והבלתי מתפשר שלנו ברחובות הוא התשובה. הוא השינוי. הוא הבשורה. הוא התקווה. ממשיכים וממשיכות להילחם על דמותה של מדינת ישראל. על הדמוקרטיה. על העתיד של כולנו". הצעדה תצא בשעה 18:30 מגשר המיתרים ובשעה 20:00 תתקיים העצרת ליד מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור.

כמו כן, בצומת כוכב יאיר תתקיים עצרת נוספת, ביוזמת חברי חד"ש ומק"י במשולש, נגד ממשלת הימין ואוזלת היד של המשטרה במיגור הפשע בחברה הערבית. בנוסף ייערכו "משמרות הדגלים האדומים" ברחבי הגליל. עוד צפויות משמרות הדגלים השחורים ברחבי הארץ בשעות אחר הצהריים.

פעילי המחאה הפגינו אמש (חמישי) בתלאביב במסגרת ההפגנות השבועיות נגד הממשלה. המפגינים, שיצאו לצעדות מכמה מוקדים, הגיעו לכיכר הבימה בעיר, שם קיימו עצרת משותפת.

גם בנס ציונה הפגינו כ-200 בני אדם נגד נתניהו, ומולם התייצבו קומץ תומכים של ראש הממשלה שצערו "שמאלנים בוגדים". שלושה בני אדם עוכבו לחקירה בהפגנה – אחד מהם מתומכי הימין. ביום שני השבוע, רוססו בנס ציונה שלוש כתובות נאצה שבהן נכתב כי "שמאלנים הם בוגדים". כתובת אחת, שבה נכתב "כאן גר סמאלן בוגד", רוססה ליד ביתו של פעיל המחאה צבי פלטיאל, שתלה שלט עם הכתובת "לך". כתובת נוספת רוססה ברחוב שבו נתלו על כמה בתים שלטי מחאה נגד נתניהו. מפגינים התכנסו אמש גם מול בית ראש הממשלה החליפי בני גנץ בראש העין. הם הניפו בובת ענק מתקפלת במקום, וקראו לגנץ "לא להתקפל" ולפזר את הכנסת.