אנשי תיאטרון, תרבות וספורט מתגייסים למען דב חנין

תנופה משמעותית  למערכת  הבחירות של המועמד לראשות עיריית תל אביב מטעם הרשימה "עיר לכולנו", ח"כ דב חנין (חד"ש): 20 ידוענים מתחום התרבות, התיאטרון והספורט מצטלמים בימים הקרובים לשני סרטונים שנועדו לשכנע את תושבי העיר להצביע עבורו.  מטרת הסרטונים שיופצו באתרי שיתוף הקבצים באינטרנט היא להעביר את המסר שתל אביב כבר לא שייכת לתושבים. ביום הצילומים הראשון שהתקיים ביום ששי האחרון ישתתפו מנחה הטלוויזיה עידו רוזנבלום,  הדוגמנית מלאני פרס, דניאלה וירצר, רננה רז, אורי גוטליב, ורד פלדמן, פיני טבגר, איתי טיראן, דן תורן וגם השחקנים ריקי בליך, עלמה זק, אלון נוימן, טלי שרון וורד פלדמן. ביום הצילומים השני שהתקיים היום (א') השתתפו דובל'ה גליקמן, דב נבון, תיקי דיין, שי אביבי, דנה עדיני ומאמן הכדורסל עודד קטש.

השחקנית ריקי בליך מסרה כי: "אני מכירה את דב מפעילותו בתחום הסביבתי. הבנתי שהוא פוליטיקאי יוצא דופן ויהיה ראש עיר נפלא. היה ממש לא קשה לגייס את כל הידידים לצורך הופעה בסרטון. כנראה שגם הם סבורים שהעיר זקוקה לשינוי". בתקופה האחרונה הופצו באינטרנט מספר סרטונים מתריסים נגד המועמדים לראשות העירייה. אך בניגוד לסרטון המצולם כעת הם הופצו ברשת באופן אנונימי. המיזם עתה הופק בהשראת קליפ של אמנים אמריקאים הקוראים לתמוך בברק אובמה. את התסריט כתבו אילן שפלר ומויש גולדברג. בטקסט נמתחת ביקורת הומוריסטית על מדיניות העירייה בעשור האחרון: הבנייה היוקרתית לגובה, גודש התנועה בעיר וההגבלות על שעות פעילות מוקדי הבילוי הליליים במרכז העיר.

כל אחד ממשתתפי הקליפ, שאותו מביים במאי "ארץ נהדרת" יונתן גורפינקל, נידב כמה משפטי מחץ המקפלים בתוכם אכזבה מהנעשה בעיר, כשהמוטיב המרכזי הוא הקביעה המתריסה: "זאת לא העיר שלי". כך, למשל, מחה פיני טבגר על מחירי השכירות המאמירים בעיר: "באתי לראות דירה, ואני רואה עוד 20 אנשים בתור, ממלאים 'ווייטינג ליסט'. בחשבון הבנק שלי אני רואה שחצי מהכסף הולך לשכר דירה. זאת לא העיר שלי". אורי גוטליב אמר בקליפ: "ירדתי אתמול ככה, כמו שאני, מוקדם יחסית, באחת, ל'שסק'. אמרו לי סגור… פקחים. ניסיתי ב'ריף רף'. גם שם אמרו לי 'סגור'. אמרתי 'מה, פקחים?'. אמרו לי 'סגור, סגור'. עכשיו, יכולתי להתלבש ולתפוס מונית לנמל, אבל לנסוע חצי שעה בשביל שליש גולדסטאר ב-35 שקל? זאת לא העיר שלי". עוד הוסיפה בליך כי "אין לחנין שום נגיעה ליוזמה הפרטית שלי ושל חבריי. במקרה הזה, הסלבריטאים חיזרו אחרי הפוליטיקאי, ולא להפך. כולם מתנדבים פה, כולל אנשי הסאונד והתאורה. הייתי בכנס של 'עיר לכולנו' בשכונת פלורנטין. נציגי התנועה הציגו שם תוכניות קונקרטיות לשיפור העיר בתחומים כמו תחבורה, דיור ואיכות סביבה. לצערי, מניסיוני בתקשורת, אני יודעת שקשה מאוד לרתק ציבור גדול של אנשים באמצעות תוכניות מנומקות ומפורטות".

לדברי עידו רוזנבלום, "כל פעולה להחלפת מישהו בשלטון היא דבר טוב, כדי שיהיה לו את המתח הזה, שהוא לא יהיה מובן אליו. חנין איש מוערך בזכות פועלו בכנסת, והוא הצליח לחבר אליו מספר גדול של צעירים שילכו אתו".