אנשי רפואה בבתי החולים הציבוריים הפגינו בי-ם; ח"כ כסיף: הכסף מגיע לטייקונים ולהתנחלויות

אלפי רופאים, אחיות וצוותי רפואה הפגינו בצהריים (ראשון) מול משרד הבריאות בירושלים במחאה על הקריסה הכלכלית של שבעת בתי החולים הציבוריים. המפגינים חסמו את הכביש בסמוך למשרד הבריאות, ונשאו שלטים עליהם נכתב "איפה הבושה?" ו"בית החולים בסכנת חיים".

"שיתוף הפעולה של משרד הבריאות ושר הבריאות עם שיטת הטפטוף וההרעבה – מביש ומבזה את מערכת הבריאות בשיא משבר הקורונה. זהו מחדל חריף של משרד הבריאות שפוגע בתפקוד בתי החולים. בלי תקציב מוגדר וברור אי אפשר לרכוש ציוד, לגייס רופאים ואחיות או לנהל בית חולים", נמסר בהודעת המארגנים. מנהל בית החולים שערי צדק פרופ' עופר מרין קרא בהפגנה לבקש סליחה מבתי החולים, "תתעוררו, המדינה לא יודעת למלא הסכם שהיא עצמה חתמה. קיימו את ההסכם כדי שנוכל להמשיך לטפל במטופלים".

"איפה הבושה?" מחאת צוותי הרפואה בבתי החולים הציבוריים, בצהריים, מול משרד הבריאות בירושלים (צילום: דוברות הדסה)

 

במחאה השתתף גם ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) שאמר ממתכנסים: "בתור מבריא טרי מקורונה, ברור לי שהגיבורים האמיתיים הם הצוותים הרפואיים. לא ייתכן ששוב הם יישכחו, ושגם בתקציב הנוכחי התמיכה תגיע רק לקצינים בכירים, טייקונים, כיבוש וההתנחלויות".

הצוותים שהפגינו היום מול משרד הבריאות במחאה על ההרעבה התקציבית מועסקים בשבעת בתי החולים הציבוריים ובהם הדסה, שערי צדק ולניאדו ושלושה בתי החולים של נצרת. בתי החולים נקלעו לגירעונות כבדים בעקבות מגפת הקורונה, וממתינים למאות מיליוני שקלים שמשרד האוצר התחייב להעביר להם כבר בינואר. החל מיום רביעי בשבוע שעבר הם פועלים במתכונת חירום בלבד, חולים חדשים לא מתקבלים ואלפי תורים וניתוחים לא-דחופים בוטלו.