שלושה צעירים ערבים נרצחו תוך יממה; ח"כ עודה: הממשלה והמשטרה משדרות עסקים כרגיל

שלושה מקרי רצח נרשמו אתמול (שבת) בחברה הערבית תוך פחות מ-24 שעות. צעירים נרצחו בבתל שבע בנגב, בלוד במרכז הארץ ובכפר קאסם במשולש. ויו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה (חד"ש), הגיב על מקרי הרצח וצייץ ״יום שחור אתמול. שלושה מקרי רצח ביממה אחת, בג׳לג׳וליה, בלוד ובתל שבע. אם הם היו מתל אביב או רעננה המדינה הייתה עוצרת. אבל אנחנו משלמים בחיינו, ובממשלה ובמשטרה משדרים עסקים כרגיל״.

הצעיר בן 18 תושב לוד, אנאס ווחוואח, שנרצח אתמול בדם קר (צילום: אל-אתיחאד)

 

כאמור, גבר בן 26 נורה אמש למוות בכפר קאסם. הנרצח הוא עבד אל-עזיז קורמטה, תושב ג'לג'וליה, מוכר למשטרה. לפני חמישה חודשים נחשד קורמטה בסחר באמצעי לחימה, ולפני כשלוש שנים נחשד בירי בעירו. מוקדם יותר נורה למוות צעיר בן 18 תושב לוד, אנאס ווחוואח. הוא נורה בראשו, פונה לבית חולים ושם נקבע מותו. במשטרה חושדים שהרקע למעשה הוא סכסוך בין שתי משפחות. זהו הרצח הרביעי בלוד מתחילת השנה. על פי עדויות שפרסומו אמש בערוץ 13, הנרצח היה תלמיד מצטיין שסיים את בית הספר התיכון, התנדב במד"א והיה פעיל חברתי ללא כל מעורבות בעולם. הפשע.

לפנות בוקר נרצח ליד ביתו תושב תל שבע שבנגב. הנרצח הוא אבראהים נאסר אבו עמרה, בן 30. תושבים הובילו את הצעיר לבית חולים סורוקה, שם נקבע מותו. יצוין ש-76 אזרחים ערבים נרצחו השנה בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, ושישה נהרגו בידי המשטרה, כך לפי נתוני המעקב של עמותת יוזמות אברהם. בין הנרצחים 11 נשים, וב-60 מהמקרים הרצח נעשה באמצעות ירי.