אמנסטי קוראת לפעול לשחרורה של חברת הפרלמנט הפלסטיני ג'ראר

התנועה לזכויות אדם אמנסטי אינטרנשיונל קוראת לציבור בישראל לפעול ולכתוב למען שחרורה של חברת הפרלמנט הפלסטיני חלידה ג'ראר ממעצר ללא משפט בצו מנהלי. ישראל חידשה בפעם השלישית ברציפות את מעצרה ללא משפט וללא כתב אישום של חלידה ג'ראר בצו מנהלי ב-25 באוקטובר.

2018-11-10_181906

חלידה ג'ראר (צילום: אמנסטי)

ג'ראר מוחזקת בכלא השרון שבתוך שיטחה של מדינת ישראל, תוך שורה של הפרות בוטות של החוק הבינלאומי ושל זכויות האדם, מאז 2 ביולי 2017. ג'ראר היא האישה הפלסטינית היחידה שידוע לנו כי היא מוחזקת על ידי ישראל בצו מנהלי ללא משפט.

היא ואסירות פלסטיניות אחרות בכלא השרון פתחו במחאה ב-6 בספטמבר נגד תנאי מעצרם ונגד הצבת מצלמות בחצר הכלא, שם הן אוכלות, רוחצות, מתפללות ומתעמלות. האסירות רואות בהצבת המצלמות כהפרה בוטה של זכותן לפרטיות, ובמשך 57 ימים הן החרימו את הפסקות החצר ונשארו בתאיהן. כדי להעניש אותן על מחאתן, נשללה מהן הזכות לביקורי משפחה.

אמנסטי אינטרנשיונל קוראת לציבור לפנות בדחיפות לשר הביטחון אביגדור ליברמן, לאלוף פיקוד המרכז נדב פדן ולשר לביטחון פנים גלעד ארדן, בדרישה: לשחרר מיד את ג'ראר ואת כל יתר האסירים והאסירות שמוחזקים בצו מנהלי ללא משפט וללא כתב אישום ולאפשר להם דיו צדק כפי שנדרש בחוק הבינלאומי ולפי הסטנדרטים המקובלים בעולם. כמו כן, "יש לנקוט צעדים מידיים לחיסול פרקטיקת המעצרים בצו מנהלי ללא משפט וללא כתב אישום".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן
רחוב קפלן 37, הקריה
תל אביב 61909
minister@mod.gov.il
pniot@mod.gov.il

אלוף פיקוד מרכז, נדב פדן
פיקוד מרכז
דואר צבאי 02367, גדוד 877
צבא ההגנה לישראל

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן
קריית הממשלה
ת"ד 18182
ירושלים 91181
gerdan@knesset.gov.il