אמנסטי דורש הספקת אש מיידית בעזה

אמנסטי אינטרנשיונל הפציר היום במועצת הביטחון של האו"ם לדרוש מישראל, חמאס ושארהקבוצות החמושות הפלסטיניות הנוטלות חלק בלחימה – להביא להפסקת אש מיידית בעזה, זאתעל מנת לאפשר מתן של סיוע הומניטארי ההכרחי לאזרחי עזה, פינוי הפצועים לקבלת טיפולהולם, מתן אפשרות לאזרחים המבקשים להימלט מאזור הסכסוך לתפוס מחסה ומקלט בטוח וכןפינוי וקבורה של המתים.

אתמול התקיימה הפוגה הומניטארית של 3 שעות החל מהשעה 13:00 נגה פורת מנכ"לית אמנסטי ישראל מסרה בתגובה כי: "אמנסטי אינטרנשיונל מברכים עלהיוזמה, אך נחוצה הפסקת אש שתיערך מספיק זמן על מנת לאפשר לא רק פינוי של הגופותוטיפול בפצועים, אלא גם שיקום של מערכת החשמל, הכנסת תרופות וציוד רפואי לבתיהחולים, גישה חופשית של אזרחים למים ומזון. כמו כן, הפסקת האש נחוצה כדי לאפשרלאזרחים המבקשים להימלט מאזור הקרבות למצוא מקלט."

כך דיווח לאמנסטיאינטרנשיונל תושב עזה, אשר תומך בפת"ח: "ילדי קראו את הכרוזים שהוצנחו מהאווירוהם השתגעו מרוב פחד, הם רצו שנעזוב את הבית, אבל אין לנו לאן ללכת – המשפחות שליושל אשתי גרות קרוב לגבול, באזורים אפילו יותר מסוכנים, ואנחנו לא יכולים סתם כךלהישאר ברחוב, זה מסוכן באותה המידה, הרי ילדים נהרגו בזמן שהם הולכו או שיחקוברחוב. אין חשמל, אנחנו אפילו לא יכולים למצוא אוכל ואנחנו לא בטוחים אפילו בתוךהבית שלנו. אין לנו שום קשר לחמאס, אני בעצמי נעצרתי והוטרדתי ע"י חמאס, אבלההפצצות הישראליות אינן עושות אבחנות. אף אחד אינו בטוח." הכניסה הישראלית הקרקעית לתוך עזה שהחלה ב-3 בינואר קידמה את הלחימה אף יותרללבם של אזורי מגורים, ובכך הגבירה את הסיכון לאוכלוסייה האזרחית. החמאסוקבוצות פלסטינים חמושות נוספות משגרים מאות של טילים ללא הבחנה הישר לערים בדרוםישראל, תוך כדי הפרה של החוק ההומאניטארי הבינלאומי. שלושה אזרחים ישראלים נהרגובמתקפות אלו.

אמנסטי אינטרנשיונל הפציר מספר פעמים בישראל, בחמאס ובקבוצותפלסטיניות חמושות אחרות לשים סוף למתקפות על אזרחים ושאר הפרות של החוק ההומאניטאריהבינלאומי, ולאפשר גישה לסיוע הומאניטארי. למרות זאת, אזרחים —בייחוד 1.5 מיליוןהפלסטינים הלכודים בעזה— ממשיכים להוות מטרות ולסבול באופן לא פרופורציונאלי במהלךהעימות הנוכחי. בהיעדר ההסכמה על הפסקת האש, קורא אמנסטי אינטרנשיונל לכל הצדדיםהמעורבים להתחייב להפסקת אש הומניטארית מיידית.