אלפי משתתפים באירועי יום האדמה בגליל ובנגב; 50 פצועים בהפגנות מחאה בגדה

אלפים רבים השתתפו אתמול (חמישי) באירועים לציון יום האדמה שנערכו בגליל ובנגב. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), אמר במהלך העצרת לציון יום האדמה בדיר חנא: "יום האדמה הוא היום החשוב ביותר בהיסטוריה של המאבק לשוויון של הציבור הערבי במדינה. השנה, בצל ההסתה הפרועה של הממשלה נגדנו, בצל הריסות הבתים וחקיקת חוקים שכל מטרתם היא פגיעה והסתה נגד הציבור הערבי, היום הזה והמאבק הזה חשוב מתמיד. אנחנו עומדים מאוחדים מול הבולדוזרים ומול ההסתה של ראש הממשלה והשרים".

2017-03-31_154318

ח"כ חנין בעת נטיעת עץ זית בכפר אום אלחיראן בנגב (צילום: אל אתיחאד)

מוקד השני לאירועי יום היה אדמה הכפר הערביבדואי הלא מוכר אום אלחיראן בנגב. באירוע זה השתתף ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) שמסר "את יום האדמה בחרתי לציין השנה דווקא בנטיעת עץ זית בכפר אום אלחיראן. ביום האדמה הראשון, ב-30 במארס 1976, נורו למוות שישה אזרחים ערבים, שהפגינו נגד הפקעת אדמותיהם. היום נטענו את העץ הזה סמוך לאנדרטה שהקמנו היום ביחד, יהודים וערבים, לזכרו של יעקוב מוסא אבו אלקיעאן, שנורה כאן למוות לפני חודשיים. בכל יום מתגלים לציבור פרטים חדשים על מה שהיה כאן ומתברר שמה שאמרנו מהרגע הראשון היה מדויק לגמרי. את האסון הנורא של מוות של אזרח ושוטר במקום הזה אפשר וצריך היה למנוע. עץ הזית הזה מסמל עבורי את המאבק לחיים משותפים, לשלום ולשוויון בארץ הזאת. המאבק על העתיד של כולנו ועל מקום לכולנו".

יצוין שבהפגנות שנערכו אתמול ברחבי הגדה השמאלית נפצעו יותר מ-50 פלסטינים מירי חיילי צה"ל. בהפגנה שנערכה ליד הכפר מדאמה, דרומית לשכם, נפצעו סגן המושל של שכם ענאן אלעתירי וחבר לשכה הפוליטית של מפלגת העם הקומוניסטית, חאלד מנסור. הפגנה נוספת שדוכאה בכוח רב נערכה בבית ג'לה שליד בית לחם. גם חברון הוכו ונעצו מפגינים, ביניהם פעילים בולטים במאבק נגד הכיבוש והתנחלות שבלב העיר.