אלפים חתמו על עצומה: דורשים לחקור התקפות פשיסטים בטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני

זו השנה ה-12 שבה משפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות בוחרות לציין את יום הזיכרון בטקס משותף. מדי שנה מספר המשתתפים גדל ובאירוע שנערך ביום ראשון האחרון בתלאביב לקחו חלק כ-4,000 בני אדם. במקביל החלו להתקיים הפגנות של עשרות פשיסטים בפתח אולם הטקס. ככל שגדל מספר משתתפים בטקס כך פעילותם של אותם גורמים נעשית אלימה יותר. השנה, הם העלו את העוינות לרמה חדשה: קריאות לרצח, יריקות, והשלכת חפצים. הכל נעשה לעיניי שוטרים.

2017-05-02_154551

דורון ארוך, שהשתתפה בטקס, סיפרה: "זרקו עלי בוץ. קראו לי נאצית". כך גם אילת הראל, אחותו של יובל הראל, שנהרג במלחמת לבנון, והגיעה לטקס עם בתה בת ה-6: "לקרוא לילדה 'נאצית', אני לא יכולה להבין את זה".

קומץ פשיסטים ניסה למנוע ביום ראשון את קיום טקס הזיכרון אלטרנטיבי בהשתתפות ישראלים ופלסטינים שנערך בחנות הספרים "קרון הספרים" בקריית טבעון. המוחים התפרצו בכוח לתוך אירוע הזיכרון כשחלקם רעולי פנים אך הם הורחקו מהמקום והאירוע התקיים במתכונן.

בעקבות אוזלת היד של המשטרה, אלפים חתמו אתמול והיום על עצומה מקוונת הדורשת חקירה מקיפה של האירוע בתלאביב. בעצומה נאמר ש"מזה חודשים שבמדינת ישראל מתקיימת הסתה גלויה, ברורה ונטולת עכבות כנגד כל מי שמעז להביע דעה ועמדה שונה מזאת של המסיתים. בראש ההסתה המאורגנת הזאת ניצבים יואב אליאסי, איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי. האנשים הללו מתעמרים ונוהגים באלימות כלפי כל מי שנתפס בעיניהם כאיש שמאל, וזה לא משנה אם מדובר בעיתונאים, באנשי צבא בכירים לשעבר או בנשיא המדינה, הם מרשים לעצמם לפגוע ולהתיר את דמם של כולם. בערב יום הזיכרון התקיים בתל אביב טקס משותף לישראלים ופלסטינים שבחרו לזכור את יקיריהם באופן הזה. במדינה דמוקרטית אנשים רשאים לזכור בדרכם ועל פי תפיסת עולמם. בחוץ המתינו למשפחות השכולות אליאסי ובן גביר ומיכאל בן ארי יחד עם קבוצת בריונים שתקפו באלימות את המשפחות השכולות ומשתתפי האירוע. קללות, זריקת שקיות מים ושתן, יריקות, דחיפות, הכל בשם 'עם ישראל'. אדוני, האנשים הללו מסיתים לרצח. האנשים הללו יגרמו לכך שמישהו ימות בסוף".

לדברי חותמי העצומה "מדובר בקבוצה שאינה בוחלת בשום אמצעי, קבוצת חוליגנים פרובוקטורית שכל מה שהיא עושה זה להסית כנגד מי שחושב אחרת ממנה. אנחנו דורשים לעצור את מי שהשתתף אתמול בביזוי והשפלת המשפחות בשכולות לאלתר. מקומם של הפושעים הללו בכלא, לא ברחובות. הם מסיתים לרצח והם יובילו את. מי מעדת מעריציהם השוטים לשם. כנגד בריונים נדרשת יד קשה, אין עוד מקום להעלים עין או לפטור את הדברים בהינף יד. כבר לא מדובר בקומץ, מדובר בקבוצה אלימה שמשליטה טרור באמצעות אלימות. התערבותך המיידית נדרשת כדי למנוע את הרצח הפוליטי הבא".

יצוין שבחשבון הטוויטר של שר החינוך נפתלי בנט פורסמה אתמול הודעה התוקפת את משתתפי טקס הזיכרון האלטרנטיבי ומביעה תמיכה בפעילי הימין שהתעמתו איתם אמש. מחוץ לטקס בתל אביב הפגינו הפעילים וקיללו, והמשתתפים בטקס שהתקיים בקרית טבעון סיפרו כי המפגינים דחפו את הנוכחים, ירקו עליהם וריססו גז מדמיע. בלשכתו של בנט מיהרו למחוק את הציוץ והבהירו כי "השר לא כתב את הדברים, אלא סטודנט בלשכתו שהתבלבל בין חשבונו הפרטי לחשבון השר".

מלוחמים לשלום נמסר ש"אמנם הציוץ הזה, שהגיע מלשכת שר החינוך, כבר נמחק אבל ממש לא מפתיע אותנו שמישהו בלשכה בחר לצייץ אותו. זוהי רוח המפקד. בימים האחרונים שמענו הרבה שקרים שנאמרו על הטקס שלנו. הטקס הזה הוא מקום למשפחות שכולות לחלוק את הכאב הנורא מכל עם שותפים לכאב. העובדה ששותפים אלו אינם יהודים לא הופכת אותם למחבלים או לרוצחי תינוקות. ההשוואה בין ערבים ופלסטינים למחבלים היא תוצאה ישירה של מדיניות ההסתה של הממשלה, שמפלגת בינינו וזורעת שנאה ופחד. אנחנו גאים על שאפשרנו לאלפי אנשים להשתחרר מהפחד הזה אמש ולהביע תקווה למקום טוב יותר".

לצפייה בטקס שנערך ביום ראשון האחרון:

https://www.youtube.com/watch?v=Px-ikK511cg

לחתימה על העצומה:

https://www.atzuma.co.il/hakiranow