אלפים הפגינו נגד שחיתות שלטון הימין; אנשי ימין ניסו ליצור פרובוקציה

אלפי בני אדם הפגינו אמש (מוצאי שבת) בכיכר הבימה נגד השחיתות השלטונית של הימין במסגרת השבוע השביעי למחאה בתלאביב. כאלפיים מהם צעדו לבניין ברחוב רוטשילד 30 בו מתגורר טייקון הגז קובי מימון, והפגינו תחתיו. לאחרונה נשמע יאיר נתניהו אומר לבנו של מימון, בקלטת ששודרה בחדשות 2: "אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר, לא תפרגן 400 שקל?". כוונתו של נתניהו היתה שמימון האב, השולט באימפריית הגז והנדל"ן אקויטל־ישראמקו, ירוויח את הסכום העצום הזה בעקבות מתווה הגז שאושר זמן קצר לפני כן בממשלה. המפגינים תחת הבית של מימון קראו "שוחד", "הון שלטון עולם תחתון" ו"מאפיה".

רונית צרפתי, נציגת מאבק הנכים, אמרה בעצרת שקדמה להפגנה: "לא נשתוק. אנחנו מבקשים את שכר המינימום. עבדנו כל החיים וברגע האמת, כשאנו צריכים קצת עזרה, אנחנו מבקשים צדק. זה דיני נפשות. 340 שקלים, זו התוספת. בממשלת שרון, נתניהו היה שר האוצר וביקש לעצור את ההצמדה לשכר המינימום ואמר שזה לשנתיים. מאז עברו 15 שנה. מילה זאת מילה. צריך לקיים את מה שהובטח. זה יכול לקרות לכל אחד. אל תעמדו מנגד".

2018-01-14_204409

מנכ"לית שדולת הנשים, עו"ד מיכל גרא מרגליות, התייחסה בעצרת להקלטה של יאיר נתניהו ואמרה "האם יש כאן מישהו שלא שמע את הקלטת הדוחה של בנו של ראש הממשלה מנסה לסרסר בחברתו לשעבר? זה הבן של ראש הממשלה. זה אותו ראש ממשלה שנותן גיבוי ציבורי למטרידן נתן אשל. אותו ראש ממשלה שכבר תשע שנים שלא טרח להגיד שום דבר לקידום נשים, שלא פעל, שלא מחזיק סביבו אף אישה בכירה. אפילו לא אחת. אותו ראש ממשלה שמעולם לא קידם חוקים עבור 51 אחוזים מהאזרחים של מדינת ישראל".

קומץ פעילי הימין ניסו ליצור פרובוקציה ואף לפוצץ את העצרת נגד השחיתות. הם הניפו דגלי ישראל ושלטים עליהם נכתב בין היתר: "ניסיון הפיכה" ו"חביבי אין כמו ביבי". המפגינים צעקו לעבר תומכי נתניהו: "הון, שלטון, עולם תחתון" ו"העם החליט לביבי אין תכלית". יצוין גם אתמול הונפו, כמדי שבוע, הכרזות של חד"ש בעצרת ובהפגנה בתלאביב.

באותה שעה התקיימו ברחבי הארץ הפגנות נוספות ובהן, הפגינו 300 מפגינים בעפולה, כ-200 בחיפה וכמאה מפגינים בצומת כרכור, בצומת ראש פינה ובצומת צמח. בין היתר הם נשאו שלטים שעליהם נכתב "אוי ארצי מולדתי, את הולכת פייפן" ו"ממשלת מאפיה".