אירוע מחאה ברחבת סינמטק חיפה נגד הצנזורה הפוליטית של העירייה

אירוע מחאה ברחבת סינמטק חיפה נגד הצנזורה הפוליטית של העירייה וסירובה להשכיר אולמות להקרנת סרטים על הנכבה וזכות השיבה התקיים ביום חמישי האחרון ברחבת הסינמטק בחיפה. בין הדוברים שקלחו חלק במחאה: ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש-הרשימה המשותפת); ד״ר סוהיל אסעד, סגן עיריית חיפה מטעם חד"ש; לירן עצמור, מפיק; ד"ר אילן סבן, קליניקה משפטית באוני' חיפה; גיעפר פרח, מנהל מרכז מוסוואה וסלמאן נאטור, סופר, מחזאי, פעיל פוליטי ולשעבר עורך העיתון "אל אתיחאד".

2015-08-29_151908

מזה זמן רב שעמותת זוכרות פנתה בכתב ובעל פה להנהלת הסינמטק בחיפה ולמוזיאון טיקוטין בחיפה בבקשה לשכור אולם על מנת לקיים אירוע הקרנה במסגרת פסטיבל 48 מ"מ לסרטי נכבה ושיבה. למרות הפניות הרבות, ועל אף הנכונות לקבל כל מועד קיים – הסינמטק, מוזיאון טיקוטין וחברת אתו"ס שבבעלות העירייה ואחראית על השכרת האולמות, לא נענו לפנייתנו. מנגד, כאשר נעשתה פנייה שלא באמצעות העמותה, קיבלה זוכרות רשימת תאריכים פנויים. מכתבים נוספים נשלחו גם מטעם איגוד התסריטאים בשיתוף עם פורום היוצרים הדוקומנטריים, מאיגוד הבימאים ומאיגוד העורכים. איגודי היוצרים דרשו מעיריית חיפה שתאפשר את הקרנת הסרטים על הנכבה הפלסטינית והשיבה של הפליטים, או שיספקו הסבר ראוי מדוע הם מונעים הקרנות אלו.

מזוכרות נמסר "עד היום טרם נתקבלה תגובה מטעם לכל אחד מהגורמים למכתבים שנשלחו אליהם. במקביל להמשך הפעולה במישור המשפטי באמצעות האגודה לזכויות האזרח החליטה זוכרות לקיים שימוע ציבורימטרתו של האירוע להביא לידיעת הציבור בחיפה את סירוב העירייה להקרין סרטים על הנכבה והשיבה בעיר וזאת למרות שראש העיר יונה יהב, טוען שחיפה היא עיר של דוגמא ומופת לדו-קיום יהודי-ערבי".