איימן עודה ועופר כסיף: ח"כים של חד"ש ישתתפו בעצרת ליד מעון ראש הממשלה במוצ"ש

מאות מפגינים הגיעו היום (שישי) לכיכר רבין בתל אביב כדי להשתתף בצעדת מחאה נגד נתניהו והשחיתות השלטונית, תחת הכותרת "חקירה עכשיו". גם אמש הפגינו פעילי תנועת "הצוללות חקירה עכשיו" וחסמו לתנועה את צומת עזריאלי בתל אביב, אחד הצמתים העמוסים בישראל. בתנועה מסרו כי "המשטרה של ביבי המושחת שמעלה הילוך בדיכוי המחאה לא תעצור אותנו. רק נגביר ורק נתעצם עד שנביא את האור".

במקביל להפגנה המרכזית בצומת עזריאלי, כמה עשרות מהמפגינים צעדו לכיוון ביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ושלושה מהם נעצרו. מוקדם יותר הפגינו מאות אנשים בבנימינה, ומולם מחו עשרות אנשי ימין, שחלקם התעמתו עם השוטרים במקום ואלה עם אלההשוטרים ניסו למנוע ממפגינים נגד ראש הממשלה לצעוד עם מיצג צוללות. מפגין נגד נתניהו נעצר במקום ב"חשד לתקיפת שוטרים". המפגינים מסרו "יצאנו לדרך בבנימינה ותוך דקות התנפלו שוטרים על דניאל אוחנה, פעיל בולט בחקירה עכשיו ואזקו אותו. הכל, כמובן תוך כדי אלימות והפעלת כוח מופרז".

שני נערים נעצרו אמש בחשד שניסו להצית את מאהל המחאה נגד נתניהו מול מעון ראש הממשלה בירושלים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אחת הפעילות שישנו במאהל, סמדר אור, סיפרה כי כיבתה את האש. "אחד מהם הוציא מצית והצית את כיסוי הניילון שלנו. מיד כיביתי את האש והזעקנו את המשטרה", אמרה. לדברי עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) מי שמצית מאהל על יושביו מנסה לרצוח אותם. לניסיון רצח מתנגדי נתניהו במאהל אמש ולפוגרומים האלימים נגד ערבים השבוע יש מקור אחד: בנימין נתניהו, ראש ממשלה שלחם חוקו הסתה, גזענות ושיסוי, ראש ממשלה שלא מהסס לשפוך דם כדי לשמור על כסאו."

ביום רביעי נערכה צעדת מחאה בהשתתפות מאות אנשים ברעננה, במהלכה ניסו חלק מהצועדים להתקרב לביתו של ח"כ איתן גיזנבורג (כחול לבן). המשטרה הדפה את המפגינים שהתקרבו לביתו של גינזבורג, ובמקום פרצו עימותים סביב מיצג הצוללת שנשאו המפגינים ושתי מפגינות נעצרו. מחר, מוצאי שבת, צפויות הפגנות ברחבי הארץ והגדולה שבהן ליד מעון ראש הממשלה בירושלים. חברי חד"ש ומק"י יצטרפו למחאות כמדי שבוע. בעצרת שתתקיים בכיכר פאריס שליד מעון רה"מ בשעה 17:00 צפויים להופיע שני חברי כנסת מחד"ש: יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה וכסיף.

נוסעים לבלפור עם חד"ש

https://www.facebook.com/events/397543261357086