איימן עודה וח"כ חנין התחייבו לחוקק חוק למיגור העוני בישראל

ח"כ דב חנין (חד"ש), השתתף אמש (רביעי) בהפגנת ההורים במחאה על המצב בגני הילדים בכיכר רבין בתלאביב, ואמר: "פתרון לצפיפות בגני הילדים הוא כסף קטן עם תועלת עצומה. אני מקווה שאחרי הבחירות תהיה לנו גם ממשלה שתתעסק בחיים עצמם במקום בצנטריפוגות. העתיד של כולנו מתחיל בגני הילדים ולכן צריך להשקיע בהם, בהקטנת הצפיפות, בהוספת סייעות ובתנאי עבודה ראויים לגננות ולסייעות".

2015-03-05_195323

מזכיר חד"ש איימן עודה, ראש הרשימה המשותפת, וח"כ דב חנין (חד"ש) באוהל המאבק בעוני בככר רבין היום (צילום: אל אתיחאד)

הבוקר ביקר ח"כ חנין שוב בכיכר רבין, יחד עם ראש הרשימה המשותפת איימן עודה באוהל המאבק שהקים במקום ארגון "פתחון לב". הארגון הקים ביום ראשון האחרון מטה הפעולה בכיכר רבין הקורא לכל מנהיגי המפלגות להגיע ולהתחייב לחוקק את החוק למיגור העוני בישראל. נמסר כי "החוק הוא יוזמה של פתחון לב אשר מציגה תכנית רב שנתית שאינה תלויה בחילופי שלטון, ומטרתה לטפל בבעיית העוני בישראל. ראשי המפלגות שיגיעו למטה הפעולה יתחייבו לפעול למען חקיקת החוק, תוך שנה מהקמתה של הכנסת הבאה".

ועוד "ארגון פתחון לב מסייע לאוכלוסיות מוחלשות כבר מעל 15 שנה, וצפה במספר העניים שהלך וגדל מידי שנה, במקביל אל צמצום אחריות המדינה והעברתה אל ארגוני הסיוע. מצב זה הביא את הארגון לגבש את הצעת החוק למיגור העוני, שהייתה חלק מוועדת אלאלוף, אשר כוללת תכנית מערכתית שלא תלויה בחילופי השלטון, בעלת יעדים מדידים, מטרות מוגדרות, דרכי פעולה ישימות והקצאת תקציבים לכל שנת פעילות. מעשה, וועדות שונות התקיימו בישראל בעשור האחרון על מנת להתמודד עם בעיית העוני, אך המסקנות של אף אחת מהן לא יושמו, בין היתר בגלל חילופי השלטון שלא מאפשרים לתכניות רב שנתיות לצאת אל הפועל ולהניב פירות. בארגון פתחון לב מבקשים להחזיר את האחריות על הטיפול בעניים לממשלה וקוראים לכל לראשי כל המפלגות, מימין ומשמאל, להגיע ולהתחייב לחוקק את החוק למיגור העוני בכנסת הקרובה".