איימן עודה ב'גרדיאן': נצעד לירושלים כמו מרטין לותר קינג

הגרדיאן הבריטי מפרסם היום (שני) מאמר של יו"ר הרשימה המשותפת ומזכיר חד"ש, איימן עודה, בו הוא הדגיש כי ראש הממשלה יצחק רבין נרצח מכיוון שהתכוון להתייחס לקולות של אזרחי ישראל הערבים כלגיטימיים בסוגיות מהותיות כגון הכרה באש"ף ונסיגה מהשטחים הפלסטינים הכבושים.

עוד כתב עודה ש"כראש הרשימה המשותפת יש לי תכנית ל-10 שנים כדי לסגור את הפערים המפרידים בין האוכלוסייה הערבית והיהודית. בכוונתו לצעוד לירושלים כמו מצעד זכויות האזרח בוושינגטון בראשות מרטין לותר קינג לפני יותר מ-50 שנה כדי להעלות את המודעות לתכנית ולדרוש צדק ודמוקרטיה".

2015-03-16_195734

איימן עודה (צילום: אל אתיחאד)

עודה גם תקף את יחס הממסד למיעוט הלאומי הערביפלסטיני בישראל מאז קום המדינה ואומר כי "למרות שמייסדיה ומנהיגיה של המדינה הבטיחו שוויון מלא, בפועל האוכלוסיות הערביות סבלו ממשטר צבאי חמור, המגביל את הניידות שלהם ומפקיע אדמות. ממי שגורשו מכפריהם נשללה הזכות לשוב לבתיהם".

הוא גם מתייחס למהלכו של שר החוץ אביגדור ליברמן להעלאת אחוז החסימה שלפי טענתו ביקש או להשאיר את חד"ש ואת המפלגות הערביות מחוץ לכנסת או ליצור מפלגה ערבית גדולה שתחשב למחנה הערבי כאשר מנגד עומד המחנה היהודי. לפי עודה התכנית הזו נכשלה. "הערבים ובני בריתם היהודים לא נפלו למלכודת הזאת", אמר עודה, "במקום זאת הקמנו את הרשימה ערבית יהודית המשותפת… הרשימה המשותפת קוראת לאיחוד של כל האוכלוסיות החלשות והמדוכאות ללא הבדל גזע, דת או מין". עודה מסיים את דבריו בכך ש"אנחנו נהיה מחנה אלטרנטיבי, המחנה הדמוקרטי שבו ערבים ויהודים הם שותפים שווים, ולא אויבים".

הגרסה המלאה של המאמר תתפרסם מחר (שלישי) באתר המפלגה הקומוניסטית הישראלית בשפה האנגלית: http://maki.org.il/enהיכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg