איגודי העובדים בצ'ילה הכריזו על שביתה כללית; מפגינים מסלקים את חיילים מהרחובות

מספר המפגינים שאיבדו את חייהם בהפגנות בצ'ילה עלה בצהריים (שלישי) ל-15. מו כן, נעצרו כ-1,600 בני אדם. נשיא המדינה, סבטסיאן פיניירה הודיע כי ירחיב את מצב החירום שהכריז על ערים נוספות מלבד הבירה ופרבריה. "אנחנו במלחמה נגד אויב חזק ולא מתפשר, שלא מכבד אף אחד", הכריז פיניירה הימני ביום ראשון.

מנתונים רשמיים עולה כי יותר מעשרת אלפים חיילים נשלחו לרחובות העיר על מנת להשתלט על המחאה. עוד דווח על כ-40 מקרי ביזה. יחד עם זאת, מפגינים החלו לסלק חיילים המפטרלים באזורים ובהם נערכות המחאות. אמש מאות מפגינים ובידיהם כרזות נגד הממשלה ונגד הצבא, סילקו חיילים שפטרלו בכיכר איטליה שבמרכז סנטיאגו, חרף האיסור שהוטל השבוע. החיילים הנבוכים יצרו קשר עם מפקדיהם שהורו להם לעזוב את מקום ולא לעשות שימוש בנשק חם.

כוחות משטרה עוצרים מפגין, אמש, במרכז סנטיאגו (צילום: אל סיגלו)

 

פדרציית העובדים של צ'ילה ((CUT הודיעה אמש על שביתה כללית שתתקיים מחר (רביעי) ושתלווה בהפגנות פועלים ברחבי המדינה. גם הסתדרות המורים, שהנהגת הקומוניסטים הודיעה על הצטרפותה. המפלגה הקומוניסטית הביעה הבוקר תמיכה בהפגנות ההמוניות ובשביתה המתוכננת אך גינתה את מעשי הוונדליזם "המשחקים לידי אנשי הימין וממשלתם". לדברי הקומוניסטים ככל שהממשלה מגבירה את דיכוי ההפגנות, כך הן מתרבות בכל שטחה של המדינה. חברת הפרלמנט קמילה ואייחו של הסיעה הקומוניסטית אמרה השבוע במסיבת העיתונאים ש"הממשלה רק מוסיפה דלק למדורה".