אושר בקריאה ראשונה 'חוק ירושלים' של הימין; ח"כ חנין: זהו חוק חמור ומסוכן

מליאת הכנסת אישרה אמש (רביעי) בקריאה ראשונה את חוק ירושלים מאוחדת שקידם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. הצעת החוק קובעת כי העברת שטח בירושלים מריבונות ישראלית לגורם זר תדרוש רוב של 80 חברי כנסת ולא רוב רגיל כפי שנדרש כיום. 51 חברי כנסת תמכו בחוק ו-41 התנגדו לו.

2017-07-27_214058

"ירושלים המאוחדת לנצחנצחים": משמר הגבול נגד תושבי ירושלים המזרחית הפלסטינים (צילום: אקטיבסטילס)

ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) פתח את הדיון אמש, ותקף את התנהלות הקואליציה בהליך החקיקה. "את כל המהלך הזה אתם עשיתם בצורה דורסנית, בלי דיון ראוי, בלי לשמוע מומחים לא על חוקה, לא על ירושלים, לא על שלום, לא על עתיד" אמר, "עשיתם את זה בקצב מטורף – שבוע שעבר מעבירים בקריאה טרומית והיום מעבירים בקריאה ראשונה. למה לא מתנהגים ככה עם חוק כפר שלם? עם חוק גבעת עמל? עם נושאים חברתיים? רק כשמדובר בסיסמאות קיצוניות ובלאומנות מטורפת שמובילה את כולנו למלחמת נצח, רק אז חבל על כל דקה".

ח"כ חנין הגדיר את הצעת החוק כ"חמורה ומסוכנת", ואמר כי היא מיועדת להעביר מסר האומר "לעם הפלסטיני, לעולם הערבי ולעולם כולו, כי לא יהיה שלום בלי הסדר בירושלים, ולא יהיה הסדר בירושלים אלא על בסיס ההגינות והצדק לשני העמים". את הסעיף שנועד לשריין את החוק מפני שינוי חקיקה באמצעות רוב מיוחד הגדיר חנין "מנגנון משונה", ואמר כי הוא "הרסני לחוקי היסודזו לא הדרך לחוקק חוקי יסוד".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, התייחס בדבריו בדיון למשבר סביב אלאקצא. "כמו שהכובש שם את הזנב בין הרגליים והסיר את המגנומטרים, נתניהו ישים את הזנב בין הרגליים ויפסיק את הכיבוש של ירושלים. אתם תראו עוד יהיה שלום", אמר