אום אל-חיראן: הקומוניסטים בצרפת דורשים מהאיחוד האירופי לנקוט צעדים נגד ישראל

בעקבות אירועי אום אלחיראן, אתמול, המפלגה הקומוניסטית הצרפתית דורשת מהאיחוד האירופי לנקוט צעדים נגד ישראל. כמו כן, הקומוניסטים הצרפתיים הביעו סולידריות עם ח"כ איימן עודה (חד"ש הרשימה המשותפת) שנפצע על ידי כוחות המשטרה ועם פעילי חד"ש והמפלגה הקומוניסטית הישראלית הלוקחים חלק פעיל במחאה נגד הרס הבתים ולמען השוויון. יצוין שנציגים מהרשימה המשותפת נפגשו אמש עם שגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאבורגאנדרסן, ועם האחראי על המזרח התיכון בנציבות האירופית, מיכאל קוהלר, וקראו להם לפעול להתערבות אירופית ביחסה של ישראל לאזרחיה הערבים ולהפסקת ההריסות .

2017-01-19_195956

יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה; מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר וחברי כנסת מהרשימה המשותפת מקיפים על הרס הבתים, אתמול, באום אלחיראן. המשטרה מנעה מהם להגיע לכפר בעת ההריסות (צילום: אל אתיחאד)

ח״כ יוסף ג'בארין (חד"ש), ראש הצוות ליחסים בינלאומיים ברשימה המשותפת, אמר בתום הישיבה ש"נציגי הרשימה דרשו מעורבות אירופית פעילה יותר כדי להביא לכך שממשלת ישראל תשנה את מדיניותה כלפי האזרחים הערבים, וכדי שהממשלה תפסיק את הריסת הבתים ביישובים הערבים ותאשר תכניות מתאר העונות על צורכיהם". גם תנועת אמנסטי אינטרנשיונל לזכויות אדם בכל העולם יצאה כבר לפני זמן רב נגד ההחלטה לפנות ולהרוס את הכפר אום אלחיראן וקראה לישראל לחזור בה לאלתר מהתוכניות להריסת הכפרים הבדואים.

אמנסטי אינטרנשיונל ישראל, כמו ארגוני זכויות אדם בינלאומיים ומקומיים אחרים, הודיעה כי ההרס המתוכנן של הכפרים הבדואים "הוא בבחינת פינוי בכפייה, אשר מהווה הפרה של זכויות האדם עלפי האמנה הבינלאומית בדבר זכויות כלכליות חברתיות ותרבותיות. אנו מדגישים כי פינוי תושבי עתיר ואום אלחיראן מהווה גירוש אנשים מבתיהם בניגוד לרצונם, ללא תהליך אשר נדרש להבטחת זכויותיהם, ללא הגנה משפטית, ללא התייעצות כללית עם התושבים וללא הצבת אלטרנטיבה נאותה ופיצויים".

אמנסטי אינטרנשיונל ישראל קוראת  לסולידריות בינלאומית עם התושבים ודורשת מממשלת ישראל לעצור את תוכנית העיור הכפוי והגבלת אורח חיי החברה הבדואית במועצה המקומית “חורה”. מעבר למספר המוגבל של הזדמנויות התעסוקה שבתוכנית, היא מעבירה את התושבים לאחד האזורים הבעייתיים ביותר בישראל מבחינה סוציואקונומית. ראש העיר של חורה אף ציין בעצמו כי אין אדמות במועצה המקומית כדי להכיל תושבים נוספים. יש להדגיש ששיעור התעסוקה של תושבי אום אל חיראן ועתיר כיום הוא גבוה וסף הפשיעה הוא נמוך ביותר. המעבר הכפוי לחורה יחשוף אותם לא רק לתנאי מגורים בלתי נאותים, אלא גם לסכנת אבטלה וחשיפה לפשע. כמו כן, אמנסטי אינטרנשיונל ישראל דורשת מממשלת ישראל לכבד  את את הזכות  לדיור של הקהילה הערבית הבדואית ולהפסיק לכפות שינויים בשטח על התושבים, ללא היוועצות כוללת ואמיתית עמם. אנו קוראים לממשלת ישראל להימנע מכל רדיפה פוליטית של הקהילה הבדואית, ולהגן על חופש הביטוי של הקהילה במאבקה למען זכויות הדיור שלה ולוודא שלתושבים יש גישה לתשתיות בסיסיות כמו מים וחשמל, בטרם תתכנן את עקירתם.

ההצהרה המלאה של המפלגה הקומוניסטית הצרפתית: http://www.pcf.fr/95515