אדם טבע ודין: השר עזרא מתנגד לחוק הפחתת גזי חממה

 

הגשת הצעת החוק להפחתת גזי חממה שהייתה אמורה להתקיים  בכנסת, יום לפני פיזורה, נדחתה ותחייב את יוזמי החוק להתחיל שוב בתהליך החל מקריאה טרומית, בכינוס הכנסת הבאה שלא ברור מה יהיה הרכבה. ועדת ההסכמות של הכנסת שהחליטה שלא להעלות את הצעת החוק לקריאה ראשונה במליאה. היא עשתה זאת בשל התנגדות שהביע בפניה, השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא. הצעת החוק בעניין הפחתת פליטת גזי חממה הינה אחת מהצעות החוק הסביבתיות החשובות ביותר שהונחו על שולחנה של הכנסת, והיא מבקשת לתת מענה להתמודדות ישראל עם משבר האקלים, על ידי עיגון חובת המדינה להפחית את פליטת גזי החממה משטחה, ולהצטרף בכך למדינות המפותחות בעולם המודרני. לא לחינם הוגשה הצעה זו כשהיא חתומה על ידי כ- 70 חברי כנסת, ונהנית מתמיכה רחבה. אדם טבע ודין מנסחת החוק, גילתה במפתיע כי השר, שעד כה תמך בקידום ההצעה בקריאה הטרומית הביע בפני ועדת ההסכמות את התנגדותו הנחרצת שלא להעבירה להצבעה במליאה לקריאה הראשונה במשך הזמן שנותר עד להתפזרות הכנסת, מה שיגרום לכך שלא ניתן יהיה להמשיך בכנסת הבאה משלב זה את הליך החקיקה ויאלץ להתחיל את כל התהליך מראשיתו.
 

במכתב בהול פנתה אדם טבע ודין לשר עזרא לחזור בו מהתנגדותו ולאפשר את המשך קידום באופן שמבטיח כי ניתן יהיה להמשיך בהליך החקיקה בכנסת הבאה (דין רציפות):
 "לא יעלה על הדעת במדינה מפותחת, כי השר להגנת הסביבה, אותו השר אשר אמון על התמודדות המדינה עם משבר האקלים, ועל מחויבויותיה הבינלאומיות בנושא, יפעל בניגוד גמור לאינטרס הסביבתי-ציבורי עליו הוא אמור להגן, ולא זו בלבד שלא יתמוך בהצעת החוק האמורה, אלא אף יוביל את ההתנגדות הממשלתית אליה!"