שמונה מפגינים נהרגו בדרום עיראק; מאות הציתו את נציגות איראן בנג'ף

גורמי רפואה בעיראק אמרו היום (חמישי) כי לפחות שמונה בני אדם נהרגו בהפגנות נגד הממשלה בעיר נסיריה שבדרום מזרח המדינה. המפגינים נהרגו מאש כוחות הביטחון באירוע שהתרחש במהלך הלילה, בו נפצעו 22 בני אדם נוספים.

מפגינים ליד הקונסוליה האיראנית בנג'ף (צילום מסך: הבי.בי.סי)

כמו כן, מאות מפגינים הסתערו על נציגותה של טהרן בעיר הקדושה לשיעים נג'ף, גירשו ממנה את המאבטחים והעלו את המבנה באש. המיליציות הפרואיראניות הגיבו בירי מקלעים ופצעו עשרות. עם זאת, צילומים של מפגינים מניפים דגלי עיראק על גג המבנה הופצו ברשתות החברתיות לצד קריאות בגנות איראן, משמרות המהפכה, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני ומנהיגה העליון של איראן עלי חמינאי

נג'ף היא אחת הערים הקדושות לאסלאם השעי ומקום קבורתו של אבי הפלג השיעי, האימאם עלי, חותנו של הנביא מוחמד. מאות אלפי עולי רגל מגיעים מדי שנה מאיראן לפקוד את האתרים הקדושים בעיר ועל כן מחזיקה איראן בנציגות דיפלומטית בעיר. זו הפעם השלישית בה מפגינים שמים להם למטרה נציגות דיפלומטית איראנית. בתחילת החודש תקפו מפגינים את הקונסוליה האיראני תבעיר כרבלא, גם היא עיר הקדושה לאסלאם השיעי.

מדיווחים בכלי התקשורת בבגדד עולה כי המשטרה הגבירה את האבטחה על בתי בכירים ואזרחים איראניים וכן הכניסה כוחות נוספים לעיר בצרה בדרום המדינה.