שיתוק עולם התרבות: אירוע מחאה בתיאטרון יפו הערבי־עברי; מוזיקאים נגנו מול הכנסת

בתיאטרון יפו הערבי־עברי החליטו לא לשבת בחיבוק ידיים מול השיתוק של עולם התרבות ומחר (חמישי), ומחר יקיים אירוע בשעה 18:30 מחאה ברחבת התיאטרון (רחוב מפרץ שלמה 10 ביפו העתיקה). במחאה ישתתפו במאים, שחקנים, מוזיקאים ועובדי ענף התרבות והיא תיערך במגבלות המאבק בנגיף הקורונה. יצוין שהתיאטרון התכוון להעלות בשבועות הקרובים הצגות במחאה על סגירת מוסדות התרבות. בשבוע שעבר הועלתה שם ההצגה הראשונה ברצף של הצגות־מחאה, "אום כלתום". למרות שכל משתתפי האירוע שמרו על מרחק ועטו מסכות, הערב הסתיים בהתערבות המשטרה ובהטלת קנס של 5,000 שקל לתיאטרון על הפרה של תקנות הקורונה.

הבוקר, יותר ממאה נגנים ממבחר תזמורות בישראל ניגנו קונצרט מול הכנסת במסגרת מחאת "נגן על התרבות". המוזיקאים, שרובם נמצאים בחל"ת מאז חודש מארס, דורשים להקדים את פתיחת אולמות ההופעות לשלב הבא במתווה היציאה מהסגר ולפעול לפי הנחיות התו סגול שיותאמו לגודל האולם, מספר הכניסות, תנאי המקום וסוג המופע.

רבים מהנגנים באו עם שלטי מחאה עליהם התנוססה האמירה "תרבות או נמות". את האירוע הנחתה השחקנית ניצה שאול. במהלך קונצרט המחאה נוגנו קטעים של צ'ייקובסקי, מנדלסון ואלכסנדר מוסולוב. שאול הקריאה את השיר "דוגית" של נתן יונתן, וכן נוגנו והוקראו השירים "על כל אלה" ו"ירושלים של זהב" של נעמי שמר ולסיום נוגנה "התקווה". יצוין שנגנים קיימו בשבועות האחרונים הפגנות מול ביתו של שר התרבות חילי טרופר ומול ביתו שר הבריאות יולי אדלשטיין.