שוחרר ממעצר: פותחים בחקירה פלילית נגד יונתן פולק בגלל מאמר שפרסם ב'הארץ'

ממלאמקום היועץ המשפטי לממשלה רז נזרי הורה היום (חמישי) על פתיחה בחקירה פלילית נגד הפעיל נגד הכיבוש יונתן פולק, בחשד ל"עבירות של הסתה לאלימות ולטרור" במסגרת מאמר שכתב ופורסם בעיתון "הארץ". במאמר, שכותרתו "שוב אני הולך לכלא", או "מדוע אני מסרב לשתף פעולה עם בית המשפט", כתב פולק כי "עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק". נזרי מצא כי אין מקום לפתוח בחקירה נגד עיתון "הארץ" או מי מעובדיו.

לטענת מערכת "הארץ", מקום עבודתו של פולק וממנה נלקח למעצר ב-6 בינואר, "פורסם בטעות, זו גרסה לא ערוכה". כתב פולק, בין היתר: "כן, עלינו לחצות את הקווים ולהפר את החוק. למרות המחיר, עלינו להצטרף אל ילדי האבנים ובקבוקי התבערה. עלינו לצעוד בעקבותיהם". משפטים אלה הוסרו מהמאמר זמן קצר לאחר פרסומו באתר, ולא הופיעו בגרסה המודפסת בעיתון.

יונתן פולק בהארכת מעצרו בבית המשפט בירושלים, 16 בינואר 2020 (צילום: אקטיבסטילס)

פולק השתחרר היום ממעצר, אחרי שאתמול הורה היועמ"ש לעכב את ההליכים המתנהלים נגדו ונגד שני פעילים נוספים, בנימוק שאינם תקינים. פולק נעצר בשל סירובו להתייצב לדיונים בקובלנה שהגישה נגדו עמותת הימין הקיצוני "עד כאן". העמותה טוענת שמאז 2013, הוא ושני הפעילים הנוספים שמתנהלים נגדם הליכים קובי סניץ ואילן שליף השתתפו בהפגנות נגד כוחות הביטחון בשטחים הפלסטינים הכבושים.

ב-6 בינואר נעצר פולק ומאז הוא נמצא במעצר. פולק סירוב להכיר בסמכותו של בית המשפט לדון בעניינו ואף לשלם ערבות לשחרורו, ובית המשפט האריך את מעצרו שוב ושוב. כשבועיים לאחר מעצרו של פולק, הודיע שר הביטחון נפתלי בנט כי יוצא צווי הרחקה מהגדה המערבית לפעילים נגד הכיבוש. יומיים לאחר מכן, נחקר פולק בתחנת המשטרה בהתנחלות אריאל לאחר ש"עד כאן" הגישו תלונה חדשה.