שוב נהרג עובד פלסטיני באתר בנייה בישראל; קו לעובד פרסם דו"ח על קבלנים עבריינים

עובד בניין פלסטיני בן 49 נהרג אתמול (ראשון) באתר בניה של חברת 'אפרים פלינר ובניו' ברחוב עזר ויצמן בהוד השרון. כוחות ההצלה שהגיעו למקום מצאו אותו כשהוא במצב אנוש, ולאחר ניסיונות החייאה נאלצו לקבוע את מותו. ההרוג הוא מוחמד שחאדה אגריב, בן 49 מתרקומיא שבשטחים הפלסטינים הכבושים. אגריב הוא ההרוג ה-51 במקומות העבודה מאז תחילת השנה, וה-28 בענף הבניין. יצוין שפועל נוסף, בן 44, נפצע היום באתר בניה ברחוב המלאכה בנתניה. צוותי מד"א פינו אותו במצב בינוני לבית החולים לניאדו, כשהוא סובל מחבלות בפלג גופו העליון.

הפועל מוחמד שחאדה אגריב, בן 49 מתרקומיא שנהרג אתמול בהוד השרון (צילום: אל אתיחאד)

תאונה נוספת ארעה בשעות הבוקר, אתמול, באתר לבניית הרכבת הקלה ברחוב ז'בוטינסקי ברמת גן. כונני ארגון הצלה הוזנקו למקום והעניקו טיפול רפואי ראשוני לצעיר כבן 21 שסבל מקטיעה מלאה של אצבע וקטיעה חלקית של אצבעות נוספות. הוא פונה על ידי אמבולנס של ארגון הצלה להמשך טיפול בבית החולים איכילוב בתל אביב.

בתחילת החודש פרסם קו לעובד דו"ח המנתח 850 צווי בטיחות שהוטלו במחצית הראשונה של שנת 2019. הדו"ח סוקר את החברות המובילות בתחום הזנחת הבטיחות בבניין.
בראש הרשימה ניצבת חברת "אסום", עם 14 צווים במחצית הראשונה של השנה. אחריה מחרה מחזיקה "נאות שמיר ש." עם 11 צווי בטיחות. השלישית, עם תשעה צווי בטיחות על ליקויים מסוכנים באתריה היא "א.ד אשר זגורי עבודות בנין". גם לחברות "מחאמיד תאופיק – חברה לבניין ופיתוח", "יצחק שטרן ושות'" ו"קבוצת אשטרום" יש מעמד של כבוד מפוקפק ברשימתנו. הדו"ח מפרט את ההפרות העומדות מאחורי הצווים, ואת הצעדים הנדרשים על מנת שהאכיפה תהיה יעילה יותר וחברות גדולות כמו אלו שניצבות בראש רשימתנו לא יוכלו להרשות לעצמן לזלזל בבטיחות עובדיהן.

לדו"ח המלא של קו לעובד