רבבות צעירים צעדו ביוון ביום השנה להתקוממות נגד החונטה הצבאית

עימותים אלימים התרחשו אמש (שישי) באתונה ובסלוניקי במסגרת צעדת מחאה של רבבות צעירים לציון 44 שנה להתקוממות נגד שלטון החונטה הצבאית הפרואמריקאית בין השנים 1974-1967. צעירים יידו אבנים ובקבוקי תבערה על אנשי כוחות הביטחון שהגיבו בירי רימוני הלם ועשן.

2017-11-18_172107

צעירים קומוניסטים מפגינים, אמש, ברחובות אתונה (צילום: אתינה984)

אלפי שוטרים נפרסו ברחובות הערים כדי להתמודד עם המחאה, שהיקפה את כל הערים והעיירות ברחבי המדינה שלא פעם הפכה לאלימה. בשעות הצהריים החלו המפגינים לצעוד משערי האוניברסיטה פוליטקניק שבבירה, משם שלח השלטון היווני טנק כדי לדרוס סטודנטים שהתבצרו בתוך המבנה בשנת 1973.

מלבד אתונה, עימותים אלימים התפתחו גם ברחובות סלוניקי. בתקשורת היוונית לא דווח על נפגעים או על מעצרים במסגרת העימותים האלימים. על שלטי הנוער הקומיניסטי ניתן היה לראות את הכיתוב: "ההתנגדות לפשיזם היא לעד".

 מחאת הצעירים הפכה לפוליטית עקב המשבר הכלכלי הקפיטליסטי הממושך שחווה יוון בשנים האחרונות. המפגינים מאשימים את הבורגנות ואת מפלגותיה בהתדרדרות שהובילה לפשיטת רגל של המדינה. באוגוסט 2018 תקבל יוון את חבילת הסיוע האחרונה וכבר עכשיו חוששים ביוון שגם הסיוע הזה לא יספיק. ערב ההפגנות, קראה המפלגה הקומוניסטית היוונית לצעירים, לפעילי האיגודים המקצועיים ולמובטלים להצטרף למחאות. הדגש בקריאה היא ההתנגדות לממשלת סיריזה הנכנעת לתכתיבים של הקפיטליסטים האירופים והמקומיים.

הקריאה של המפלגה הקומוניסטית היוונית להצטרף להפגנות אמש (ביוונית):

http://www.kke.gr/neolaia/anakoinosh_toy_grafeioy_typoy_ths_ke_toy_kke_gia_ta_44_xronia_apo_ton_hroiko_kseshkomo_sto_polytexneio_to_1973