קראו לשמור על המשותפת: חד"ש אישרה את מועמדיה בבחירות לכנסת ה-24

מאות חברי מועצת חד"ש אישרו אמש (מוצ"ש) את רשימת מועמדי החזית לכנסת, הביעו אמון מחודש בחברי הכנסת המכהנים וקראו להמשיך ולקיים את הרשימה המשותפת. מאות הצירים הערבים והיהודים מרחבי הארץ התכנסו לראשונה באופן מקוון וחידשו את המנדט שנתנו לחברי הכנסת איימן עודה, עאידה תומאסלימאן, עופר כסיף, יוסף ג'בארין וג'אבר עסאקלה – "כדי לייצג את הקול השמאלי העקבי והברור בכנסת הקרובה. נמשיך להיאבק בכל החזיתות בכדי לקדם את השלום, השוויון והחירות לכולם".

ח"כ תומאסלימאן צייצה בתום דיוני המועצה: "אמנם לא יכולנו להיפגש פיזית, אבל מבעד למסכים הרגשנו בעוצמה את האחדות בין החברים. עמדתנו ברורה לפעול לשימור הרשימה המשותפת, אבל בתנאי שתישמר גם הגישה עליה היא נוסדה נגד הימין, נגד הכיבוש ולמען שוויון לכל האזרחים. נפעל כדי שהפוליטיקה שחד"ש מקדמת תהפוך תהיה הקול השמאלי הברור והחזק ביותר בכנסת".

יצוין שאתמול בשעות הבוקר התכנסה גם מועצת מפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) כדי לדון על היערכות המפלגה וחד"ש לקראת הבחירות לכנסת ה-24 שייערכו ב-23 במארס הקרוב. כ-150 מחברי מק"י לקחו בישיבה שנערכה לראשונה אף היא באמצעות הזום ושודרה באמצעות הפייסבוק. במהלך הישיבה עמד מזכ"ל מק"י, עאדל עמאר, על כך "שיש לשמור על הרשימה המשותפת, אבל אין לוותר על עקרונות". "נמשיך במערכה נגד ממשלת הימין בראשות בנימין נתניהו".

ח"כ עופר כסיף (שמאל) נושא דברים, אמש, בעת דיוני מוצעת חד"ש (צילום מסך: דף הפייסבוק של חד"ש)

המועצות של חד"ש ומק"י התכנסו בעת שעתידה של המשותפת לוט בערפל וראשיהן מנסים לשמור על השותפות הפרלמנטרית שהבינה סיעה ובה 15 חברי כנסת. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ עודה, התייחס ביום שישי למצבה בריאיון ששודר ברדיו מכאן: "אנחנו לא בסופרמרקט שכל אחד הולך למטרות שונות. התנועה האסלאמית לא כיבדה את החלטת הרוב בהצבעה נגד הממשלה. אנחנו מעוניינים לשמור על המשותפת אבל בתנאי שיכבדו את המצע הפוליטי המשותף על כל מרכיביה".