קונפדרציית האיגודים המקצועיים הבינלאומית קוראת להחרים את תוצרת ההתנחלויות

לציון היום הסולידריות עם העם הפלסטינית, קונפדרציית האיגודים המקצועיים הבינלאומית (ITUC) קראה אתמול (ראשון) להחרים את תוצרת ההתנחלויות בשטחים הכבושים. זו התארגנות העובדים הבינלאומית הגדולה בעולם המייצגת 200 מיליון עובדים ב-163 מדינות. יצוין שההסתדרות נמנית עם מייסדי הארגון ונציגה, משה פרידמן, מכהן בה כסגן הנשיא. פרידמן הוא יו"ר ארגון עובדי צה"ל.

פועלים פלסטינים במחסום בדרכם לעבודה בישראל (צילום: האגודה לזכויות האזרח)

הקונפדרציה קראה אתמול להקים מדינה פלסטינית בצידה של ישראל בשטחים שנכבשו ב-1967 וירושלים המזרחית בירתה. מזכ"לית הקונפדרציה, שראן בורו, מסרה "ההתנחלויות מהוות הפרה בוטה של החוק הבינלאומי והן שולטות על כ-60% מהשטחה של הגדה המערבית שתחת כיבוש". עוד אמרה שראן "אנו קוראים לתאגידים ולמשקיעים להפסיק את קשריהם עם ההתנחלויות הבלתי חוקיות".

לדבריה "רווחיהן של החברות הישראליות והרבלאומיות בשטחים הכבושים נעשים על גבם של העובדים הפלסטינים. פועלן מונעת את התפתחותו של המשק הפלסטיני. כמו כן, התאגידים נותנים יד לניצול המשאבים הפלסטינים הטבעיים ומקדמים את הסיפוח בידי ישראל". הקונפדרציה גם דורשת לעדכן את רשימת החברות והתאגידים, הישראלים והזרים, הפועלים בהתנחלויות כדי לקדם את החרמתם. עוד גינתה הקונפדרציה את ניצולם של העובדים הפלסטינים המועסקים בישראל ואת אפלייתם.

להודעה המלאה של הקונפדרציה הבינלאומית (באנגלית):

https://www.ituc-csi.org/recognition-of-palestine?lang=en

עוד בנושא: בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 7):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/11/G46_2020.pdf