פשרה בין הרכבת לוועד העובדים לגבי סידור העבודה לנהגים; עיצומי הכבאים

הרכבת תוכל להפעיל את סידור העבודה החדש של נהגי הקטרים, כבר מחרתיים, כך פסק אמש (ראשון) בית הדין האזורי לעבודה בתלאביב. השופטת אסנת רובוביץברכש קיבלה את טענות הנהלת רכבת ישראל כי הנוהג, שהתקבע במשך שנים, אינו מחייב את החברה. לפי הסידור החדש יצטרך כל נהג להפעיל קטר במשך ארבע שעות המשמרת, במקום שלוש וחצי כיום.

2019-03-04_195350

עם זאת, גם הנהלת הרכבת נדרשה להתפשר. סידור העבודה המוצע הותיר 22 נהגים ללא עבודה שוטפת, כהכנה להרחבת השירות בעתיד, וכך פגע במשכורתם. לפי החלטת בית דין לעבודה, רק 12 נהגים יהיו ב"יתירות", ויעסקו בהדרכה.

מוועד העובדים נמסר כי הנהגים מקבלים את הכרעת בית הדין ויעבדו לפי הסידור החדש. עם זאת, העיצומים עליהם הכריזו הוועד ביום חמישי יימשכו לעת עתה. העיצומים כוללים כ-1500 עובדים, וכוללים הפסקה של קורסים והכשרות, פגיעה באספקת החלפים ובטיפול בציוד במוסך בארשבע, שביתה של נהגי מכוניות ושל עובדים בבניין ההנהלה בלוד. הסיבה הרשמית לעיצומים היא לא סידור העבודה החדש, אלא ביטול תקנים ופיטורים ברכבת.

יצוין שהכבאים בצפון החלו הבוקר לנקוט בעיצומים ועובדים במתכונת שבת. העיצומים יכללו את גליל גולן, גליל מרכזי, נצרת, עפולה וטבריה. במסגרת העיצומים, לא יקיימו הכבאים בדיקת רכבים בבוקר, בדיקת ציוד יציאה לאירועים, לא יתקיימו הדרכות, לא אימונים ולא תרגילים. כמו כן, הכבאים יתנו מענה לקריאות אזרחים בנושא הצלת חיים ורכוש.