ביוזמת השמאל והאיגודים: רבע מיליון איטלקים הפגינו במילאנו נגד הפשיזם והגזענות

רבע מיליון איטלקים הפגינו בשבת בעיר מילאנו, הבירה הכלכלית של המדינה, נגד הגזענות והפשיזם. הייתה זו ההפגנה הגדולה שנערכה באיטליה נגד ממשלת הימין הקיצוני בשנתיים האחרונות. על כך מסר אתמול העיתון הקומוניסטי האיטלקי "איל מניפסטו". ההפגנה ההמונית נערכה ביוזמת האיגודים המקצועיים והשמאל ובתמיכת מפלגת ההתחדשות הקומוניסטית והמפלגה הקומוניסטית האיטלקית. המפגינים צעדו תחת הסיסמה "האנשים תחילה", על משקל הסיסמה של הימין הפשיסטי "איטליה תחילה". מילאנו היא בירת חבל לומברדיה שבצפון איטליה, הנחשב לבסיס תמיכה מרכזי של הימין הקיצוני.

2019-03-04_195332

ראשי האיגודים המקצועיים בהפגנה שנערכה בשבת בעיר מילאנו (צילום: איל מניפסטו)

על פי העיתון האיטלקי היוצא לאור ברומא, שירותי המודיעין של איטליה מזהירים מפני התגברות התקיפות האלימות נגד מהגרים ומיעוטים לפני הבחירות לפרלמנט האירופי במאי. בתדרוך לפרלמנט נמסר כי מספר התקריות על רקע גזעני עלה בחדות ושולש בין 2017 ל-2018 – עם כניסת מפלגת הימין הקיצוני "ליגה" לממשלה, המובילה קו תקיף נגד ההגירה, יחד עם תנועת חמישה כוכבים הפופוליסטית.

הדו"ח חובר על ידי שירותי הביטחון וממנו עולה כי הגזענות ושנאת הזרים הם בין האיומים שעמם מתמודדת המדינה. בדו"ח נכתבה אזהרה כי ישנה סכנה ממשית בהתגברות האלימות נגד זרים. המודיעין האיטלקי מזהיר כי מעשים אלימים של ארגונים ניאופשיסטיים וניאונאציים עלולים להתגבר לקראת הבחירות לצד עימותים בין פעילי שמאל לבין אנשי ימין, שיקשו על הרשויות לשמור על הסדר הציבורי.

על פי נתונים נוספים שפורסמו על ידי "איל מניפסטו", אשתקד התחוללו 126 מקרים של אלימות פיזית, במיוחד נגד מהגרים. ב-2017 נרשמו 46 מקרים ואילו ב-2016 תועדו 27. התקרית האחרונה התרחשה בחודש שעבר בעיר בארי, כשאישה מחוף השנהב הותקפה על ידי גברים ונשים שהטיחו בה קללות גזעניות.