פקידים בכירים הודו בדיון בכנסת: לממשלה אין מדיניות כיצד לטפל בפליטים

לממשלה אין מדיניות כיצד לטפל בפליטים. כך עולה מדיון בוועדה לביקורת המדינה שנערך אתמול (שני). נציגי מינהל האוכלוסין במשרד הפנים הודו כי טרם גובשה מדיניות ביחס למבקשי המקלט. זאת, במסגרת דיון על חוות-דעת משפטיות, כי על המדינה להעניק מעמד-פליט לבאים מחבל דרפור.

2017-01-24_200825

הפגנה נגד גירוש פליטים בתל-אביב (צילום: אקטיבסטילס)

לדברי יוזם הדיון, ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) "יש מדיניות מוצהרת ועקבית של ראש הממשלה, לא לתת פתרונות: לא למבקשי המקלט – ולא לתושבי דרום תל אביב, כדי להסית בין האוכלוסיות ולעורר מדנים. המדינה יודעת שהיא איננה יכולה לגרש מבקש-מקלט מדרפור והיא חייבת להעניק מעמד 'פליט' – אך חוות-הדעת בעניין, הקיימות כבר שנתיים, פשוט מוסתרות".

יוסף אדלשטיין, נציג רשות האוכלוסין במשרד הפנים, השיב, "הוצאנו מסמך-טיוטה המציג סקירה כללית של זכויות הפליטים למקלט מדיני. אנו בודקים בקשות של פליטים המגיעים בעשרות אלפים מדי יום. כיוון שיש כל כך הרבה פליטים, לא רק מסודן אלא גם מגאורגיה ואוקראינה, אין אנו יכולים לתת אשרה מידית והתהליך לוקח זמן. ישנם הליכים ליצירת מדיניות רוחבית בנושא". לדברי עו"ד עמרי בן צבי, ממשרד המשפטים, "הדו"ח התקבל כמה ימים אחרי שהתפרסם בתקשורת. והנושא נבדק".