פידל קסטרו תוקף את ארה"ב ואירופה: מחרחרות מלחמה

מנהיג המהפכה הקובנית פידל קסטרו תקף בחריפות את בארה"ב ואירופה בטור שהופיע היום (שלישי) בעיתון קובני. הוא האשים את האמריקאים והאירופאים בחרחור מלחמה והשווה את נציגי נאט"ו לאס אס הנאצי.

2014-09-02_193134

עוד הוא ביקר את מדיניות ארה"ב במזרח התיכון ותקף את הסנטור הרפובליקני (ומעמד לנשיאות לשעבר) ג'ון מקיין. קסטרו כינה אות מקיין "בעל ברית ללא סייג של ישראל". "העולם לא זוכה למנוחה בשנים האחרונות, בעיקר מאז שהוועידה הכלכלית האירופית, בהדרכתה המחמירה של ארה"ב, החליטה שהגיע הזמן לבוא חשבון עם מה שנשאר משתי אומות גדולות (רוסיה וסין) אשר ביצעו את המעשה האצילי של סיום הסדר האימפריאלי והקולוניאליסטי שנכפה על העולם בידי אירופה וארה"ב", כתב קסטרו.

עוד האשים קסטרו את המערב בציניות והדגיש שתכונה זו הפכה לסמל המדיניות האימפריאליסטית. לדבריו מקיין תומך בפעילות מוסד הישראלי "והשתתף [יחד עם המוסד] בהקמת המדינה האיסלאמית, שכיום שולטת בחלק נכבד מעיראק ולפי דיווחים גם בשליש מסוריה".

בהמשך הטור ביקר קסטרו את נאט"ו, הברית הצפוןאטלנטית והשווה את נציגיה לאס אס הנאצי. "הרבה אנשים נדהמים כשהם שומעים את ההצהרות של חלק מהדוברים האירופים של נאט"ו אשר מדברים בסגנון ובשפה של האס האס הנאצי. האימפריה המבוססת על תאוות בצע של אדולף היטלר נעלמה בהיסטוריה באותה תהילה מפוקפקת שלה זוכות ממשלות נאט"ו, ההופכות למושא ללעג של אירופה והעולם", כתב קסטרו. עוד הוא הדגיש שניתן היה לעשות שימוש ברבבות מיליארדי הדולרים המושקעים כעת בנשק כדי למגר מחלות, כמו האבולה, להקים בתי ספר, שיכונים ובתי חולים – לטובת האנושות כול.