פועל מטמרה נהרג בתאונת עבודה במחצבת כפר גלעדי: פתחי באסם שאהין

פתחי באסם שאהין (41) מהעיר טמרה עבד במחצבת כפר גלעדי והתחשמל בסמוך למתקן לשטיפת רכב. חוקרי משטרת ישראל הגיעו למקום והחלו באיסוף ממצאים ופתחו בחקירה. פרטי האירוע ידווחו לחוקרים מטעם משרד הכלכלה והתעשייה.

ממגן דוד אדום נמסר כי בשעה 15:00 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירדן על גבר שהתחשמל במפעל בגליל העליון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לפועל טיפול רפואי במקום, וביצעו בו פעולות החייאה, אך לשווא.

2018-03-30_222623

סאלם אסמעיל קוטינה, פועל בניין שנהרג בשבוע שעבר כאשר נפל מגובה באתר בנייה ברחוב חיים ארלוזרוב ברחובות (צילום: נרתמים)

יצוין שבשבוע שביום שישי שעבר, נהרג סאלם אסמעיל קוטינה, 38, פלסטיני מהעיר דורא כאשר נפל מגובה באתר בנייה ברחוב חיים ארלוזרוב ברחובות. כוחות של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. האתר בביצוע חברת "בניין בוטיק בע"מ".

מקבוצת "נרתמים" נמסר: "לא היה יום בשבוע שעבר בלי תאונות עבודה בענף הבניין. למרות הקנסות שמטיל משרד הרווחה על קבלנים, למרות סגירת אתר בנייה בבני ברק על ידי המשטרה, למשך חודש, בפעם הראשונה! למרות כל זאת, ההפקרות כל כך גדולה, שהנפגעים נפגעים באופן הכי ברור שיש, ברמה היומיומית".

ביום ראשון, בעיר פתח תקווה, נפצע עובד בניין באורח בינוני לאחר שנפל על מוט ברזל, ופונה לבית החולים בילינסון במצב בינוני. ביום שלישי במבשרת ציון, ברחוב ברוש, נפצע עובד באורח בינוני כאשר נפל מגובה. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב בינוני עם חבלת ראש. ביום רביעי המשיכו הנפילות מגובה להכות בעובדי הבניין ועובד נפל מגובה של כמטר וחצי בראשון לציון ברח' נחמיה, ופונה במצב בינוני עם חבלה בחזה. ביום חמישי ההפקרות בענף הבניין גבתה מחיר משני עובדים: האחד שעבד בלקייה ונפגע בעת פריקת מכולה ופונה לבית החולים סורוקה במצב בינוני עם חבלת ראש. התאונה השנייה אירעה בבית שמש, כאשר שוב הנפילה מגובה, האחראית בשנה החולפת ל-66% מהתאונות, פצעה עובד שנפל מגובה של 3 קומות, ולמרבה המזל נפגע רק באורח בינוני ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.