עתרו לבג"ץ: מתנחלים בחברון מציבים שלטים כדי למחוק את הנוכחות הפלסטינית

רבנים למען זכויות האדם והארגון הפלסטיני "צעירים נגד ההתנחלויות" מחברון עתרו לבג"צ, בדרישה להסיר את השלטים שהציבו המתנחלים מ"וועד מחדשי היישוב היהודי בחברון" ברחוב השוהדא בניגוד לחוק וללא סמכות, את העתירה הגיש עו"ד יאיר נהוראי, מנהל המחלקה המשפטית של רבנים למען זכויות האדםהשופט קיבל את העתירה, וביקש מהמדינה לענות עליה עד תחילת החודש הקרוב.

2017-08-08_205657

העותרים מבקשים מבית המשפט צו על תנאי, אשר יורה למשיבים, מפקדת כוחות צה"ל בגדה המערבית והמינהל האזרחי בגדה המערבית, לאפשר הצבת שלטים נוספים ברחוב השוהדא ולהסיר את השילוט הבלתי חוקי שהוצב שם. בנוסף, מבקשים העותרים צו ביניים אשר ימנע מהעותרים לשנות את המצב הקיים ולהשלים את פרוייקט השילוט החדש של רחוב השוהדא, עד מועד הדיון בבג"צ.

בעתירה נאמר "באופן שיטתי, ומתוך כוונת מכוון, מוחק 'ועד מחדשי היישוב היהודי בחברון' את הזהות התרבותית הפלסטינית מרחוב השוהדא בחברון, ומחליף אותה בנרטיב המתואם לעמדתם של החברים בוזאת תוך ניצול המציאות הכואבת שבה רוב רובה של האוכולוסייה הפלסטינית ברחוב ברחה מבתיה בשל ההגבלות החמורות שהוטלו עליהם על ידי כוחות הביטחון הישראלים."

עוד כתב עו"ד נהוראי "בעוד המשיבים אינם מתירים לעותרים להכנס לרחוב ולעשות שינויים במרחב הציבורי, הרי שבחסות המשיבים עושה 'ועד מחדשי היישוב היהודי בחברון' בשטח הציבורי כבשלו, מוחק את הזהות הפלסטנית, ומכתיב נרטיב פנימי פרטי וזאת מבלי ליתן דין וחשבון, ומבלי לבקש רשות והיתר כדין".

יו"ר הארגון הפלסטיני "צעירים נגד ההתנחלויות" ותושב העיר, עיסא עמרו, אמרה ש"המתנחלים מנסים להשתמש בשלטים כדי לשנות את השילוט בחברון, למחוק את ההיסטוריה הפלסטינית ולהעמיד פנים שאנחנו לא קיימים. השם של השכונה שבה נולדתי שונה מהשם הערבי באב אל חאן, לשם בעברית: עמק חברון. המטרה של כל זה היא ללחוץ על משפחות פלסטיניות לעזוב את הבתים שלהם וכדי לגרום לזה להיראות כאילו חברון היא חלק מישראל."