עשרות ערבים ויהודים הפגינו ביפו נגד הרחבת התנחלות דתית בלב העיר

עשרות ערבים ויהודים, ביניהם פעילי חד"ש, הפגינו אמש (שישי) ביפו נגד הרחבת התנחלות דתית בלב העיר. עשרות תושבי השכונה התאספו מול הבית שברחוב ציונה תג'ר מספר 15 לאסיפת מחאה שנייה נגד הישיבה "שירת משה" השנייה המוקמת ביפו, "אחותה הקטנה" של הישיבה שהוקמה ברחוב טולוז בשכונת עג'מי ביפו לפני שמונה שנים.

2016-07-23_185619

התושבים מסרו כי "נפתחה סניף נוסף, בלב שכונת מגורים שקטה של ערבים ויהודים, ברחוב ללא מוצא. שלוחה אשר תשמש כאכסניה לבחורי הישיבה. הקימו תשתית פנימית לאכלוס כמאה האנשים. הבנייה במקום לוותה בהפרה של צווי הפסקת עבודה וללא אישורים והיתרים כנדרש לפי החוק. מדובר ברחוב צר וקטן ואינו יכול להכיל מבנה ציבורי בסדר גודל כזה, מה גם והתשתיות ברחוב אינן מתאימות לשימוש חורג זה". לדבריהם ישיבת ההסדר והעומדים בראשה מציגים אידיאולוגיה קיצונית, של הפרדה, התבדלות, רוחניות מהולה בגזענות במטרה לדחוק החוצה את האוכלוסייה הערבית".

תושבת הרחוב מסרה אתמול "היום אחר הצהריים התנהלה, תחת פיקוח משטרתי כבד, עצרת מחאה ברחוב ציונה תג'ר, נגד סניף ישיבת ההסדר של הרב מאלי המאיימת להכחיד את הצביון של הרחוב. בשבוע האחרון הם כבר התחילו להסתובב פה עם נשק ולעשות ריקודים ברחוב, משל היו ברחוב שוהדא בחברון".