ערב השקה של הספר 'הפוליטיות של הקומיקס – מסופרמן ועד טינטין'

ערב השקה של הספר 'הפוליטיות של הקומיקס – מסופרמן ועד טינטין' מאת דני פילק (רסלינג, 2017) יתקיים ביום חמישי 23 בנובמבר, בשעה 20:00. האירוע בהשתתפות המחבר, פרופ' פילק, עידו אמין, ד"ר מיכל גבעוני ופרופ' נח דוידוביץ' ייערך בגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70, תל-אביב. הכניסה ללא תשלום.

2017-11-14_220046

מתוך "טינטין בקונגו"

 

ז'אנר הקומיקס מערער את ההפרדה בין "תרבות גבוהה" ל"תרבות נחותה" ומהווה שדה למאבקים הגמוניים. כנגד קריאות אליטיסטיות של תרבות עממית בכלל ושל ז'אנר הקומיקס בפרט, אנו מתוודעים לעושר התוכני והצורני של הז'אנר. עולם הקומיקס הוא הרבה יותר מאשר גיבורי-על מתוצרת ארה"ב. מדובר בתחום אמנותי עשיר ומגוון בעל שפה ייחודית הכולל, בין השאר, קומיקס אירופאי ולטינו-אמריקאי.

לדברי פילק "הפוליטיות של הקומיקס באה לידי ביטוי בקשר שבין קומיקס ההרפתקאות לבין המערכת הקולוניאלית כגון בסדרות האירופאיות המוכרות 'טינטין' ו'קורטו מלטזה'. אם 'טינטין' היא סדרה הצומחת בתוך ההקשר הקולוניאלי, הרי שהסדרה הפופולרית השנייה הדוברת צרפתית, 'אסטריקס', מדגימה היטב את ההתמודדות עם המציאות הפוסט-קולוניאלית ועם ירידת קרנה של אירופה אל מול ארה"ב. קומיקס הפריפריה מיוצג בספר זה על ידי שתי סדרות ארגנטינאיות: 'האטרנאוט' (הרומן הגרפי הראשון), פרי עטו של יוצר שנרצח על ידי הדיקטטורה ב-1977, ו'מפלדה' – סדרה הומוריסטית המהווה קונטרפונקט לסדרת הילדים המפורסמת 'פינאטס'".

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1784377918527646

 

לרכישת הספר: http://www.resling.co.il/book.asp?book_id=972#bottom