עובדי רשות השידור והנכים הפגינו מול הכנסת נגד ממשלת הימין

עובדי רשות השידור הפגינו אתמול (ראשון) מול משכן הכנסת בירושלים, במקביל לפתיחת דיוני הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת וועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ דוד ביטן (ליכוד) שדנה בפיצול חטיבת החדשות מתאגיד השידור הציבורי כאן ובהקמת תאגיד חדשות ואקטואליה נפרד, וזאת לקראת קריאה שנייה ושלישית. כמו כן, ראשי הוועדים הכריזו על הפסקת עבודה בשעות 11:00-09:00, כאשר שידורי הרדיו הופסקו ברשת ב' בין 9:30 ל-10:00, ומהשעה 11:30 עד 12:00; במקביל לדיונים בכנסת.

2017-05-08_212540

עובדי רשות השידור בעת הפגנה בירושלים למען מקום עבודתם (צילום: ועד עובדים)

בהפגנתם דרשו עובדי הרשות לתקן את הצעת החוק, וזאת כדי למנוע פיטורים רבים ולמנוע את סגירת רשות השידור. מטה המאבק ברשות השידור הגיש תזכיר לחברי הכנסת והשרים, בו כי "יש למנוע את הפיטורים ההמוניים של עובדי רשות השידור, יש לשמור את הרשות שהיא היא השידור הציבורי המקצועי בעל מסורת של 48 שנה בטלוויזיה ו-80 שנה ברדיו".
היום בשעות אחה"צ הפגינו מול הכנסת נכים רבים הדורשים להצמיד את קצבתם לשכר המינימום, כ-5,000 שקל בחודש. במהלך ההפגנה מסרו כי "המאבק להעלאת קצבת הנכות לגובה שכר מינימום שוב ברחוב. אדם שאיבד את יכולתו להשתכר זכאי לקבל את הסכום המינימאלי לחיות בכבוד. נכות לא בוחרים, כולם, אנשים עם וללא מוגבלות, מוזמנים לתמוך במאבקנו. אנו דורשים את המינימום כדי לחיות בכבוד!".