עובדי נגב אנרגיה הבונה תחנת כוח תרמו-סולארית באשלים התאגדו בהסתדרות

עובדי חברת נגב אנרגיה אשר בונה תחנת כוח תרמוסולארית באשלים, השלימו את התארגנותם בהסתדרות. נגב אנרגיה היא חברה ייעודית שהוקמה במסגרת הפרטת משק החשמל, כפי שהחליטה ממשלת הימין, לבניית תחנת כוח תרמוסולארית בהיקף של 121 מגהוואט באשלים. הפרויקט מוקם במסגרת הסכם זיכיון לתכנון, מימון הקמה ותפעול עם מדינת ישראל. ההסכם נחתם לאחר זכיית החברה במכרז שפרסמה המדינה. נגב אנרגיה מצויה בבעלות חברת שיכון ובינוי אנרגיה מתחדשת (50%), קרן נוי של הפועלים וקונצרן כלל (40%) וחברת TSK הספרדית (10%).

2019-03-01_171856

בני קמחי, יו"ר ועד הפעולה, מסר: "אנו שמחים להיות החלוצים בתחום, גם בהתאגדות וגם בטכנולוגיה. אנו מביאים את הניסיון שלנו כעובדים וכתושבי האזור ונדע לעבוד עם ההנהלה לטובת המפעל".

התחנה המוקמת הוא פרויקט האנרגיה המתחדשת הגדול בישראל המבוסס על טכנולוגיית השוקת הפרבולית. התפוקה השנתית תהיה שוות ערך לאספקת חשמל לכ-60,000 משקי בית בישראל. הטכנולוגיה של התחנה מאפשרת אספקת חשמל מלאה למשך 4.5 שעות גם בשעות החשכה ובזמן עננות. מדי יום יעקבו 454,832 מראות ייחודיות אחר מהלך השמש וירכזו את הקרינה לצינורות מיוחדים הנמצאים במוקד הפרבולה. צינורות אלה קולטים את הקרינה, המחממת את השמן התרמי הזורם דרכם לטמפרטורה המגיעה ל-390 מעלות צלזיוס. החום מועבר למים באמצעות מחליפי חום. המים הופכים לקיטור והקיטור בתורו מניע טורבינה להפקת חשמל.