עובדי הרכבת ייפתחו בעיצומים: ההנהלה מסכנת את בטיחות הנוסעים והנהגים

לוח זמנים של הנהגים החדש ברכבת ישראל שקבעה ההנהלה באופן חדצדדי, יופעל כמתוכנן עד יום שלישי אז יתקיים דיון נוסף בנושא. כך הכריע אתמול (שישי) בצהריים בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. הדיון התקיים בשל בקשת הוועד לאסור על ההנהלה להפעיל את סידור העבודה החדש. הוועד סבור שהלו"ז החדש בסכנה בטיחותית לנוסעים ולנהגים ופוגע בתנאי העסקתם ושכרם של הנהגים. עם תום הדיון הצדדים נקראו להידבר ביניהם. בשל שלל סכסוכי העבודה הפעילים הקיימים ברכבת בכל אופן יתקיימו עיצומים החל מיום ראשון.

2019-03-02_174702

במזג אוויר סוער החלו ביום רביעי האחרון עבודות התשתית לשיפור ושדרוג המסילה בתחנת רחובות, בסופן תתווסף מסילה רביעית לתחנה ותאפשר תנועת רכבות גדולה יותר (צילום: רכבת ישראל)

לדברי העובדים ההנהלה מפטרת עובדים ומעמיסה על אחרים שעות עבודה נוספות בעוד היא ממנה מנהלים חדשים ומעניקה בונוסים למנהלים פורשים, שהם אלו, לדברי העובדים, האחראים על הגרעון ממנו סובלת החברה.

מוועד העובדים נמסר כי "תוך כדי ניהול המו"מ הודיעה הנהלת הרכבת כי בכוונתה לבטל תקנים ולפטר עובדים בתפעול ובפקידים בעת שהיא קולטת עוד ועוד מנהלים ומחלקת מענקים לבכירים שהובילו את הרכבת לגרעון. ההנהלה מנסה להשתמש גם בסידורי העבודה של הנהגים והפקחים כמו גם בפגיעה בתנאי העבודה של הקופאיות כדי לחפות על כישלונות המנהלים שלה". "הנהלת הרכבת קוראת לוועד להתעשת, לנהוג באחריות, להיות שותף באופן חיובי בתהליכים המשמעותיים הנעשים ברכבת ישראל, ולהימנע מפגיעה בעובדים ובמאות אלפי הנוסעים", הדגישו בוועד.

בהתייחסה לטענה כי העיצומים יפגעו ברכבות הנוסעים וכי התנהלות הוועד פראית ולא אחראית נטען בוועד העובדים כי "ברכבת קיימים חמישה סכסוכי עבודה פעילים שהוכרזו כבר לפני חודשים רבים. מתוך אחריות ושיקול דעת, למרות סכסוכי העבודה והצעדים הארגוניים הצפויים לא תהיה פגיעה בנוסעים".

עוד נמסר כי "המצב בו הנהלת הרכבת עושה כל העולה על רוחה, מודיעה על פיטורי עשרות עובדים, מצמצמת תקנים ושעות, מטילה עומס עבודה בלתי סביר על העובדים, פוגעת בשכר ובעבודה של הנהגים ושל הפקחים, הקופאיות, מנהלי המשמרות, מנהלי התחנות, מונעת התקדמות במו"מ של חטיבת המטענים ועוד – הוא מצב שכוועד לא נוכל לקבלו. המו"מ לא מתקדם בגלל התעקשות ההנהלה לפגוע בעובדים ולראיה, כל ההצעות של יו"ר ההסתדרות מהבוקר, הצעות פשרה רבות, לא התקבלו ע"י ההנהלה. כדי להגן על העובדים וכדי להבטיח את הזכויות הבסיסיות של העובדים לא נותרה בידינו ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים. כאמור צעדים אלו לא יפגעו בתנועת רכבות הנוסעים".