עובדי מפעלי המלט הפגינו מול הבית של כחלון; נחתמו הסכמים קיבוציים בקוקה-קולה

עובדי תעשיית המלט הישראלית בהפגנה מול ביתו של שר האוצר ודרשו: "מנע את קריסת התעשייה המקומית". כ-250 עובדים ממפעלי "נשר" בנשר וברמלה, וממפעל מלט הרטוב הסמוך לבית שמש, קיימו אתמול (שלישי) הפגנה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה, על רקע ההחלטה להטיל היטל היצף מינימלי על יבוא מלט.

העובדים בחברות המקומיות חוששים כי ההיטל הנמוך לא ירתיע מענף הבנייה לייבא מלט בכמויות גדולות מטורקיה ומיוון, מה שעלול להוביל לקריסת הענף בארץ בשל תחרות שאינה הוגנת.

2018-12-26_194430

"ממשלה שלא ראויה למשול", פועלי המלט הפגינו אתמול בחיפה (צילום: ההסתדרות)

יצוין ההסתדרות, ועדי העובדים בחברה המרכזית לייצור משקאות קלים ובחברה המרכזית להפצת משקאות והנהלת החברות חתמו השבוע על שלושה הסכמים קיבוציים לכ-2,400 עובדי קבוצת קוקהקולה ישראל. בין העובדים עליהם יחולו תנאי ההסכמים: עובדי ייצור, מנהלי לקוחות, מקדמי מכירות, נציגי גיוס לקוחות, מתאמי הפצה, נהגי משאיות, עובדי חלוקה, מלגזנים, מחסנאים וחשמלאים.

ההסכמים כוללים בין היתר תוספות שכר בהתאם לתפקיד ולוותק; תשלומים מיוחדים לכוננויות וקריאות פתע לעבודה; תוספות שכר משמעותיות לעובדי משמרות; מענק הוקרה מיוחד לכל העובדים שצברו ותק של 25 שנים בחברה והוספת מגוון רחב של פעילויות רווחה שנתיות לעובדים ולמשפחותיהם.