עובדי הבורסה פתחו בעיצומים; לאחר מאבק ארוך נחתם הסכם ראשון בהוט מובייל

עובדי הבורסה לני"ע פתחו אתמול בעיצומים. ועד העובדים שיגר מכתב לעובדים, שבו הורה להם שלא יעבדו שעות נוספות. בנוסף הונחו העובדים להקדים את הגעתם לעבודה, כך שיסיימו את 7.5 השעות היומיות הנדרשות ב־15.30. מהלך זה עלול לפגוע בפעילות הבורסה אם כי לא במסחר. לדברי הוועד, ישנה סחבת במגעים לחידוש ההסכם הקיבוצי שתם בסוף 2015 והמגעים להסכם חדש היו אמורים להתחדש ברבעון הראשון של השנה. "ההנהלה לא רק מדשדשת במו"מ, אלא גם חוזרת מהבנות והסכמות", נמסר.

2016-11-02_200315

הפגנת עובדי "הוט מובייל" במטה החברה בדרישה לחתימה על הסכם קיבוצי (צילום: ועד עובדים)

על פי "כלכליסט" בשבוע הבא אמורים ראשי הבורסה להיפגש עם העובדים ועם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בניסיון להגיע להסכמות. במכתב לעובדים ציין הוועד כי גיבש מסמך המצביע על הפער בין הצדדים כדי להביאו בפני ניסנקורן, אולם לאחר שגובש המסמך "התברר כי ההנהלה ביצעה מחטף, שבמסגרתו הוסיפה פערים, חלקם נולד לצורך שיפור עמדות בדיון. נדמה שגורמי הנהלה מנסים לבצע מהלכים מעל לראשו של ועד העובדים. גילינו סבלנות אין קץ, אולם ההנהלה גוררת רגליים באופן המעיד כי פניה אינן לפתרון. ההנהלה סבורה שניתן לחצות את מועד שינוי מבנה הבעלות בלא שייכרת הסכם קיבוצי המסדיר זכויות העובדים".

ביום שני נחתם לראשונה, ולאחר מו"מ רצוף משברים, הסכם קיבוצי בהוט מובייל. תוקפו של ההסכם הוא למשך 3 שנים, ולדברי הצדדים, נקבע בו נקבע בו כי עובדים יקבלו מעמד של קביעות בתוך 3.5 שנות העסקה בחברה. כמו כן, ההסכם מסדיר תהליכי ניוד עובדים בתוך החברה ואיוש משרות באופן שנותן עדיפות לעובדים קיימים. הצדדים מסרו בהודעה משותפת כי כחלק מההסכמות נקבעה גם הסדרת "תהליכי ההתייעלות בחברה בשנים הקרובות, כאשר לעובדים אשר ירצו לפרוש במסגרת תוכנית פרישה מרצון יוצע מענק פרישה מוגדל". 

בהודעה נמסר כי כחלק מההסכם העובדים יקבלו מענק חתימה מיוחד, ייהנו מתוספת שכר של עד 2.7% בשנים הראשונות להסכם, ובנוסף ההסכם קובע כי החל מהשנה השלישית לתוקפו, לכל עובד שהשלים 3.5 שנות ותק תיפתח קרן השתלמות.