המשטרה מנסה למנוע מפעילים חברתיים לצעוד צעדת מחאה מקיסריה לכנסת

המשטרה מנסה למנוע מפעילים חברתיים בראשות ויקי קנפו לצעדות צעדת מחאה מביתו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה לכנסת. הצעדה החלה אתמול (שלישי) ואמורה להימשך כעשרה ימים, לאורך כ-150 קילומטרים. בסיום הצעדה צפויים המשתתפים להקים מאהל מחאה מול מעון ראש הממשלה.

2016-11-02_200334

המשטרה עוצרת את מצעד המחאה, אתמול, ליד קיסריה (צילום: דוד מנחם דלויה)

הצועדים מתכננים לעבור בערים ושכונות רבות ברחבי הארץ כגון אור עקיבא, נתניה, הרצליה, גבעת עמל, בת ים ולוד, ויקראו ליישם בתקציב הקרוב תיקון חברתי וקיום בכבוד לאלפי נכים, קשישים ועניים בישראל. עוד צפויים הצועדיםיחד עם כלכלנים, להציע תקציב חברתי אלטרנטיבי לתקציב המדינה הקרובהפעילים ידרשו מהממשלה לאשר "תקציב דו שנתי חברתי ומוסרי". "לא נוותר לח"כים ונעקוב אחרי מהלכיהם בחלוקת הכסף של כולנו. לא ניתן להם לבזבז למעלה מ-800 מיליארד שקלים על מטרות לא ראויות. הפעם לא ניתן לח"כים לשכוח את החלשים ואת הפריפריות", נמסר. כאמור, המשטרה סבורה אחרת, והפסיקה את הצעדה בתחילתה, בקרבת קיסריה.

על כך הגיב ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת): "ויקי קנפו קמה והתחילה ללכת. הפעם היא יצאה לדרך מביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה ועד למעון ראש הממשלה שבירושלים, כשלצידה קבוצה של פעילים חברתיים, נכים ומחוסרי דיור. הדרישה שלהם פשוטה מאוד וצודקת מאוד: להגדיל את הקצבאות, כדי לעזור להוציא אנשים ממעגל העוני. ובאמת, איך אדם נכה, שאינו עובד, יכול להתקיים מ-2,342 שקל בחודש? איך קשישה, שאינה עובדת, יכולה להתקיים מ-1,531 שקל בחודש? את הקצבאות צריך להעלות, ובהרבה. זה לגמרי ברור".

עוד הדגיש ח"כ חנין "אבל את השלטון, כל זה לא מעניין. בדרך מקיסריה לחדרה עצרה המשטרה את קבוצת הצועדים, והודיעה לקנפו שהיא 'יכולה לצעוד אבל לבד'. ככה זה נראה תחת שלטונו של הקיסר נתניהו: הנכים והקשישים מתבקשים להישאר עניים. מחוסרי הדיור מתבקשים להישאר בחוץ. ומי שמתארגן להפגין ולצעוד נגד הגזירות של הקיסר מתבקש להראות תעודות לשוטר". יצוין שבישיבה של פעילים חברתיים אמרה קנפו כי מדובר "בממשלה הכי לא חברתית שהייתה בישראל. אי אפשר להמשיך לשתוק על העוולות המתמשכות. למעלה ממיליון ילדים רעבים חיים בינינו. הנכים והקשישים צריכים להחליט אם לקנות תרופות או לחמם את הבית בחורף הקרוב. איפה הסולידריות החברתית? איפה הערבות ההדדית? כולנו בעתיד נהיה קשישים, לכולנו יש הורים מבוגרים וכולנו יכולים בן רגע להיות נכים או מחוסרי כל. המחאה הזו נוגעת לכל אדם בישראל ואני קוראת לכולם להצטרף אלינו".