סין קוראת להקמת מדינה פלסטינית ולפתרון בדרכי שלום בסוריה ובחצי האי הקוריאני

סין קוראת לחידושו של תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ולהקמתה של מדינה פלסטינית עכשיו. שר החוץ של סין, וואנג יי, אמר אתמול כי 70 שנה לאחר החלטת החלוקה של האו"ם הפלסטינים טרם זכו למדינה. "זה אינו הוגן ואי אפשר להמשיך כך. יש לתקן את העוול ההיסטורי הזה", אמר שר החוץ הסיני בתום פגישתו בבייג'ין עם שר החוץ הפלסטיני ריאד אלמאלכי. הבכיר הפלסטיני קרא לסין להגביר את מעורבותה במאמצים להשיג שלום באזור.

2017-04-14_163034

שר החוץ של סין, וואנג יי יחד עם שר החוץ הפלסטיני ריאד אלמאלכי, אתמול, במסיבת עיתונאים בבייג'ין (צילום: סוכנות הידיעות של סין)

עוד אמר וואנג יי כי יש לפתור בדרך של הסדר מדיני את מלחמת האזרחים בסוריה. סין נמנעה אתמול בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם שקראה לחקירת התקיפה הכימית במחוז אידליב בשבוע שעבר, שנפלה בשל הווטו שהפעילה רוסיה. דובר משרד החוץ הסיני אמר כי ארצו מגנה את השימוש שעשה משטר אסד בנשק כימי אך כי נוסח ההחלטה היה טעון שינויים על מנת שיזכה לתמיכה בינלאומית.

כמו כן, שר החוץ של סין הדגיש אתמול כי לא ניתן לפתור בכוח את המתיחות בחצי האי הקוריאני סביב ניסויי הטילים של קוריאה הצפונית. בתדרוך לעיתונאים אמר וואנג כי הוא צופה שבקרוב יבשילו התנאים לחידוש השיחות להרגעת המצב. עוד אמר וואנג כי מי שגרמו למתיחות מול פיונגיאנג יצטרכו לשאת באחריות לכך ברבות הימים.