סוהיל דיאב: יותר אנשים עם מוגבלויות בציבור הערבי בגלל תאונות העבודה המרובות

האגף לקידום שוויון בהסתדרות עורך בסוף השבוע, זו השנה השנייה, כנס לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות בחברה הערבית. בכנס, שנפתח אתמול (חמישי) ויימשך עד יום שבת, ישתתפו גופים העוסקים בנושא והעצמת הארגונים המשתתפים. ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) לקח חלק בדיונים שנערכו הבוקר באחד מבתי המלון בים המלח.

2016-10-28_195706

לפי דו"ח נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, בשנת 2013 היוו אנשים עם מוגבלויות 32% מקרב הציבור הערבי, לעומת 24% בלבד בציבור היהודי. פער זה מתחדד כשבוחנים  מוגבלות חמורה – 15% במגזר הערבי לעומת 9% במגזר היהודי. מאפיין נוסף של החברה הערבית הוא אחוז גבוהה יותר של אנשים עם מוגבלויות בגיל העבודה, ולא רק בגילאי הזקנה. יו"ר האגף לקידום שוויון בהסתדרות, סוהיל דיאב (יו"ר סיעת חד"ש בהסתדרות) הסביר שהפער נעוץ בריבוי תאונות העבודה. "יש 56 אלף תאונות עבודה בשנה, חלק לא מבוטל מהן בחברה הערבית", אמר.

"הכנס מיועד לנציגי 26 עמותות וארגונים, מג'וליס בצפון ועד רהט בדרום, העוסקים בתעסוקת אנשים עם מוגבלויות בחברה הערבית" הוסיף דיאב. לדבריו, הכנס יעסוק בשלושה נושאים מרכזיים: "מידע ההסכמים והחוקים להעסקת אנשים עם מוגבלויות; מפגש עם נציגי המעסיקים בחברה הערבית שרוצים להראות כמה חשוב להם לגייס עובדים עם מוגבלויות, וסדנה בת שלוש שעות להעצמת הארגונים וללמידה איך בונים שדולה ומקדמים את מאבק על הנושא החשוב הזה".