התקדמות במו"מ של הסגל הבכיר עם האוצר על ההסכם הקיבוצי החדש; שביתה בבית ברל

המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הגיעה להסכמות עם האוצר, ות"ת וור"ה בנוגע לכל מרכיביו של הסכם הקיבוצי. זאת, לאחר שהסגל הבכיר התכוון להכריז על שביתה עם תחילת שנת הלימודים. יחד עם זאת, נמסר כי שתהליך ניסוח הסכם השכר החדש בהתאם להסכמות שהושגו נמצא בשלביו האחרונים, וסכסוך העבודה שהוכרז יבוטל רק לאחר חתימה על ההסכם.

2016-10-28_195730

"אם, נופתע על ידי מי מהגורמים המעורבים במו"מ בדרישות חדשות או בניסוח החורג מההסכמות שהושגו, לחלופין אם תהליך ניסוח ההסכם לא יסתיים עד סוף חודש נובמבר, אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות לשוב ולנקוט בצעדים ארגוניים כולל שביתה", הדגישו במעוצה המתאמת של הארגונים. כמו כן, ביום ראשון הקרוב תתקיימנה אספות כלליות בארבע האוניברסיטאות בהן נהוגה פנסיה תקציבית. טיוטת ההסכם הקיבוצי החדש כולל חלק המשנה באופן משמעותי את אופי הסכם הפנסיה באוניברסיטאות אלו.

שביתה בת יום אחד של הסגל הזוטר ועמיתי הוראה במכללת בית ברל תתקיים לראשונה ביום ראשון הקרוב, 30 באוקטובר. ב-12 בספטמבר האחרון הוכרז על סכסוך עבודה לאחר שנה של מו"מ עם ההנהלה, זאת לאור פערי עמדות מהותיים שנתגלעו במהלכו. "לצערנו, גם לאחר שנה של מו"מ עמדת ההנהלה היא שמכללת ביתברל תישאר מכללה סוג ב' בכל הנוגע לתנאי העסקה של המרצות ומרצים העובדים. למרות המעבר לות"ת נמשיך ונועסק בתנאים גרועים בהרבה מאלה המקובלים במכללות האחרות", נמסר מהוועד המאוגד בארגון כוח לעובדים.

מי ישבות ביום ראשון? מרצים "בשעות אפקטיביות" לא יקיימו שיעורים ולא ישתתפו בישיבות; מדריכות ומנחות פדגוגיות, סגל עמיתי הוראה ומרצות ומרצים במתכונת "העסקה מעורבת" המועסקים גם בתקן וגם בשעות אפקטיביות. הוועד קרא לשובתים להפגין ביום ראשון בשעה 09:00 בכיכר שאחרי שער הכניסה למכללה "כדי למחות על תנאי ההעסקה הנצלניים שתחתם אנחנו עובדות ועובדים מזה שנים".