נתניהו החרים את שר החוץ הגרמני: אבל הפגישה עם בצלם ושוברים שתיקה התקיימה

ארגון זכויות אדם "בצלם" קרא אמש (שלישי) לקהילה הבינלאומית לגלות נחישות על מנת להביא לסיום הכיבוש. בהודעת הארגון נמסר כי "לראש הממשלה ומרבית חבריו בקואליציה ובאופוזיציה אין כוונה לסיים את הכיבוש; לכן, נדרשת נחישות בינלאומית לנקוט בפעולות שיבהירו לנתניהו שמה שהוא עושה מעבר לקו הירוק חוצה קוים אדומים". נציגי הארגון נפגשו אמש עם שר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל. עוד נמסר מהארגון כי "ישראל לא יכולה ליהנות מחברות במועדון המדינות הדמוקרטיות בלי שתמלא תנאי סף דמוקרטיים. חייב להיות מחיר להמשך השליטה הצבאית על עם אחר תוך צפצוף על עקרונות מוסריים בסיסיים ועל החוק הבינלאומי".

1

חרף החרם שהכריז ראש הממשלה, שר החוץ הגרמני גבריאל נפגש אתמול עם נשיא המדינה, רובי ריבלין (צילום: לע"מ)

אמש בהרצליה נועד שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל עם נציגי שוברים שתיקה ובצלם והפגישה התקיימה ללא נוכחות תקשורתית. גבריאל סירב לענות לשיחת טלפון מראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו לאחר שראש הממשלה ביטל את הפגישה עמו ברגע האחרון.

לאחר הפגישה אמר מנכ"ל בצלם חגי אלעד כי "המסר שלנו הוא אותו המסר שאמרנו במועצת הביטחון, המסר שאנחנו אומרים לציבור בישראל ושלא נפסיק לומר הכיבוש חייב להסתיים ואי אפשר להסתיר אותו, לא מישראלים ולא מהעולם. זאת האמת ואלה העובדות ולא ברור לנו ממה ראש הממשלה מפחד".

לדברי מנכ"לית שוברים שתיקה, יולי נובק: "ה-48 השעות האחרונות הצליחו להפתיע אפילו אותי. זה כל כך פסיכי שראש ממשלה מתנהג בצורה כל כך לא סבירה בשום קנה מידה. פיל בחנות חרסינה דיפלומטית זה מחמאה להתנהלות של נתניהו וזה בהחלט לא מה שמצופה מפוליטיקאי מנוסה".