נעמ"ת תקיים דיון על 'המתחים בין ילדים ונשים לבין פליטים ומהגרי עבודה'

מזכירות ומועצת נעמ"ת בתלאביב מתכוונות לקיים דיון על "המתחים בין לילדים ונשים לבין פליטים ומהגרי עבודה" בדרום תלאביב. כך נמסר בהזמנה שקיבלו חברות במוסדות אלה בתנועת הנשים ההסתדרותית.

פעילות סיעת חד"ש במרחב התרעמו על נוסח ההזמנה ועל העובדה שהתנועה לא מצאה לנכון להזמין נציגות הפליטים או מהגרות עבודה לישיבה כדי להשמיע את קולן. הדיון אמור להתקיים, יחד עם הרמת כוסית לציון חג החירות, ביום שני 26 במארס, יומיים לאחר ההפגנה ההמונית הצפויה בכיכר רבין שבקרבת מקום נגד גירוש הפליטים ומבקשי המקלט. יצוין שההזמנה חתומה על ידי ליאורה לנגר, יו"ר נעמ"ת ת"איפו.

2018-03-14_204638

משתתפות בהפגנה שנערכה בדרום תלאביב נגד הגירוש ביום שישי האחרון בסימן יום האישה הבינלאומי (צילום: דרום תלאביב נגד הגירוש)

במכתב ששיגרה ללנגר חברה במזכירות מטעם סיעת חד"ש, עו"ד מור סטולר, נאמר "ניסוח סדר היום בלתי ראוי ומקומם". לדבריה "מנסים לנהל דיון מסית וגזעני בנושא הפליטים במסווה של דאגה לנשים ולילדים". עוד קראה עו"ד סטולר, המכהנת גם חברת בית נבחרי ההסתדרות, "חייבים לקיים ענייני ומשותף של כל הקהילות בדרום תלאביב. אבל להטיל אחריות כלשהי על המצב לקבוצה הכי חלשה בחברה". "אני תקווה שנעמ"ת תוביל דיון על זכויות כל הנשים ללא הבדל דת, צבע או לאום ותקדם פעילות מעשית לשיפור מעמדן", הדגישה.

חד"ש קראה לחברותיה ולחבריה להשתתף בפעולת ההסברה הארצית ביום שישי הקרוב, 16 במארס, בשעה 11:00. פעילים במאבק נגד גירוש הפליטים ומבקשי המקלט יעמידו שוב דוכני הסברה בכל הארץ. הפעילים מסרו "מאבק שלנו נגד הגירוש ממשיך בכל הכוח. בימים אלו נכלאים פליטים בכלא סהרונים, ואנחנו לא נעמוד מנגד כשזה קורה. חשוב שיראו וישמעו אותנו בכל הארץ".

יצוין שהפגנת ענק נגד גירוש הפליטים ומבקשי מקלט תתקיים בכיכר רבין במוצאי שבת 24 במארס בשעה 20:00. זאת, בהמשך להפגנה שנערכה במוצ"ש 24 בפברואר בדרום תלאביב. מארגני ההפגנה בכיכר רבין קראו להתגייס להצלחתה כי "זהו מאבק על הערכים שלנו, על דמותה של מדינת ישראל. כולם כבר יודעים: אפשר לדאוג לאזרחי מדינת ישראל וגם למבקשי המקלט. כל מה שנדרש הוא אתם. בואו לדרוש בקול ברור פתרון אחראי".

ההפגנה בכיכר רבין בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/156604118336536